This is my amazing life!
Witam , natknąłem się na artykuł 500 fps .. niestety jest on zamknięty a chciałem wtrącić swoje 3 grosze, żeby wyjaśnić o co chodzi.
No więc tak. Komenda developer służy do sprawdzenia ile Twoja maszyna MOGŁABY
osiągnąć w przypadku Twojego sprzętu. Od początku. FPS to inaczej Frame Per Second czyli klatka na sekundę. Większość z posiadaczy kart Nvidii jest w błędnym przekonaniu ,że ich maszyna może wycisnąć tylko 60 fps. Jest to blokada Nvidii ,z bardzo prostego powodu. W przypadku renderowania (generowania) grafiki przez DirectX już 30 klatek na sekundę daje płynny obraz, 60 to "miód" . w przypadku tego sterownika więcej FPSow po prostu nie ma sensu, bo itak będzie to samo. Sytuacja diametralnie się zmienia , gdy za grafikę odpowiada OpenGL czyli domyślny sterownik w Counter-Striku od 1.0 do 1.6. w przypadku OpenGL'a granica max. ilości fpsów to jakieś 97-100. Tyle pozwala uzyskać całkowicie płynny obraz, i jest ustawiona jako 'maximum gry' . Na dobrą sprawę po wpisaniu komendy DEVELOPER 1 komputer wprowadza nas w błąd, gdyż więcej niż 100 fpsow spowodowałoby przyspieszenie gry.. a to jak wiadomo jest niemożliwe. Owszem , pokaże nam net_graph wtedy ,że mamy więcej (w moim przypadku 999), ale to absolutnie nie prawda, itak jest 100. Jeśli o czymś zapomniałem , to dodam w najbliższym czasie.
@@@@@@@@@@@UWAGA@@@@@@@@@@@
Dla klientów marki Nvidia - polecam program ReForce - bardzo prosty programik umożliwiający ustawienie na każdej rozdzielczości, wybraną przez nas maxymalną ilość FPSow. Pozostaje kwestia tylko czy monitor ogarnie wam tę zachcianą liczbę, ale przekonajcie się sami.
Do Adminów:
wiem że podobny topic już był, jednak proszę o nie usuwanie go, a może komuś pomoże )
PoZdRo.
skąd Ty to wiesz ?
Siedzę w tym trochę .. do tego mam technika informatyki niedługo.. ale nie martw się nie jestem bogiem xd
Generalnie,to z tego co mi wiadomo ilość FPS'ów jest zależna od szybkości odświeżania naszego monitora,także mając ustawione odświżanie na poziomie 60Hz maksymalna ilość klatek na sekundę bedzię 60 i tak adekwatnie do każdej wartości odświeżania monitora.
Jeśli gra wyświetla 300 FPS, a twój monitor ma odświeżanie 50 Hz, to zobaczysz co 6 klatkę, a czasem mogą sie pojawić artefakty typu, pół obrazu będzie z jednej klatki, pół z innej - nie jest to zbyt przyjemne do oglądania, więc najlepiej jest gdy ilość FPS w grze jest dokładnie równa częstości odświeżania monitora.
Istnieje coś takiego jak synchronizacja pionowa.Opcja ta pozwala na synchronizacje i maxymalną ilość wyświetlanych fps'ów na danym monitorze .Więc wyłączanie tej opcji jest bezcelowe.Niektórzy po wyłączenie synchronizacji pionowej mają w Counter-Strik'u niby 100 FPS,lecz jeśli ich monitor pracuje w trybie np. 60Hz,to i tak grają na 60 FPS'ach.
Kolego , spójrz kiedy był pisany ostatni post.
// do moderatora/H@ : zamknijcie to
@PiTeK@|PL| Warn za post.
+ Zamykam