This is my amazing life!
Radar jest niezwykle istotnym elementem interfejsu gracza. Jeśli dotychczas z niego nie korzystałeś, polecam zacząć to robić, albowiem bez niego gra się praktycznie po omacku. Na naszym screenie radar jest pusty, jednak w czasie gry jest on wypełniony różnokolorowymi punkcikami, które obrazują nam sytuację jaka się dzieje na mapie. W czasie gry zawsze widzimy graczy z naszego teamu oraz ich pozycję względem naszej osoby która się mieści na środku radaru. Punkciki przedstawiające naszych współtowarzyszy są w kolorze niebieskim. Na mapach wielopoziomowych w specyficzny sposób pokazani są gracze usytuowani powyżej lub poniżej nas. Gracz używający mikrofonu lub komend radiowych posiada punkcik biały który pulsuje. Na radarze widzimy tylko żywych graczy. Radar pokazuje również, gdzie aktualnie znajdują się zakładnicy, którzy są przedstawieni za pomocą koloru błękitnego, ta opcja jest jednak dostępna wyłącznie dla drużyny CT. W przypadku gdy gramy po stronie terrorystów, gracz posiadający bombę jest przedstawiony kolorem czerwonym, zaś bomba leżąca na ziemi to identyczny punkcik, tyle że pulsujący. Po stronie CT na mapach assassin VIP jest również wyróżniony innym kolorem od pozostałych.
Interfejs Gry - Counter Strike 1.6 Bronie Okienko te jest w czasie gry niewidoczne, wywołujemy je klawiszami numerycznymi (od 1 do 5), lub za pomocą kółeczka przy myszy. Odpowiadają, za wybór odpowiedniej broni, a mianowicie noża, broni krótkiej, broni długiej, granatu, oraz bomby w przypadku jeśli gracz takową posiada.
Interfejs Gry - Counter Strike 1.6 Latarka Raczej bardzo rzadko używany przyrząd. Ikonka latarki sygnalizuje nam, czy jest ona aktualnie włączona czy wyłączona. W praktyce jednak kiepsko się ona spisuje, bardziej przeszkadza niż pomaga. W sporadycznych przypadkach można sobie zaświecić aby zobaczyć "co tam się znajduje w tej piwnicy", jednak gracze z reguły jej nie używają. Niepisanym prawem ceesowym latarki używa się w celu powiadomienia kolegi z teamu, iż siędząca w ciemnym kącie postać nie jest wrogiem kilkakrotnie błyskając światłem. Nie należy stosować tego celem wprowadzenia przeciwnika w błąd, jest to bowiem nadużywanie zasad fair play.
Interfejs Gry - Counter Strike 1.6 Celownik Co to jest celownik, chyba nie trzeba wyjaśniać. W zależności od rodzaju broni lub trybu celownik może zmieniać barwę, wielkość, a także wygląd. Ponieważ standardowe celowniki czasem kiepsko się spisują, wielu graczy podmienia je na inne. Dotyczy to celowników "zoomowych" czyli dla rozmaitych snajperek i broni z celownikiem optycznym.
Interfejs Gry - Counter Strike 1.6 Defusin Te "nożyczki", a raczej symbol kombinerek jest dostępny tylko dla drużyny CT. Pojawia się on kiedy dokonamy zakupu tak zwanego "defusion kita", lub podniesiemy porzucony przez zmarłego kolegę. Jego posiadanie można zauważyć u innego gracza charakterystycznymi "plecaczkami" na pasie z tyłu gracza. Dzięki niemu skracamy o połowę czas rozbrajania podłożonej bomby. Jest to niezwykle ważny element wyposażenia, często decydujący o zwycięstwie drużyny.
Interfejs Gry - Counter Strike 1.6 Zakupy Kiedy znajdujemy się na respawnie, widzimy ikonkę koszyczka. Jej obecność sygnalizuje nam, że w tym miejscu możemy dokonać zakupów uzbrojenia oraz wyposażenia dodatkowego. Zakupów możemy dokonać tylko na początku każdej rundy w określonym czasie skonfigurowanym na serwerze (zazwyczaj jest to pół minuty). Wiekszość graczy aby przyśpieszyć i usprawnić zakup stosuje tak zwane bindy klawiszowe, dzięki którym za pomocą jednego klawisza można zakupić ulubioną broń z amunicją, pancerz i jeszcze kilka granatów na dokładkę.
Interfejs Gry - Counter Strike 1.6 Bomba Ikonka ta jest widoczna tylko dla graczy opowiadających się po stronie terrorystów, tylko na mapach defusion i tylko u gracza, który akurat posiada bombę do zdetonowania. dzięki niej gracz od razu jest zorientowany, że to on jest centralną postacią w swoim teamie i jego głównym zadaniem jest bezpieczne dotarcie na bombsajt, podłożenie bomby oraz obrona przed jej rozbrojeniem ze strony przeciwnika. Kiedy znajdujemy się na miejscu umożliwiającym podłożenie ładunku wybuchowego, ikonka zmienia kolor na czerwony.
Interfejs Gry - Counter Strike 1.6 RescueKiedy gramy na mapach hostages po stronie CT, czasem pojawia się nam takie "R" w kółeczku. Zazwyczaj widzimy go w okolicach naszych respawnów, chociaż nie jest to regułą. Bardzo często na ziemi można zobaczyć brązowy kwadrat z napisami w środku. W ten sposób symbolizowane są tak zwane "rescue zone", czyli strefy do których należy eskortować uwolnionych zakładników.
Interfejs Gry - Counter Strike 1.6 Hp (Health Pack) To on pokazuje nam, ile "zdrówka" nam ubyło po kolejnej konfrontacji z przeciwnikiem. Cyfra wskazująca na zero to nasz zgon. Po każdym respawnie startujemy z nową "setką", niezależnie od tego ile nam zostało w poprzedniej rundzie.
Interfejs Gry - Counter Strike 1.6 Pancerz Tak zwany "Kevlar", należy do wyposażenia dodatkowego. Zakupując taki pancerz (pełny lub tylko hełm), jesteśmy bardziej odporni na obrażenia. Dzięki niemu możemy trochę zaoszczędzić na zdrowiu podczas starć. Po zakończonej rundzie stan procentowy naszego pancerza jest uwzględniony w następnej, jeśli jest dośc duży nie warto zakupować nowego, jest on bowiem dość drogi.
Interfejs Gry - Counter Strike 1.6 Czas Bardzo istotny element interfejsu, pokazuje nam bowiem ile czasu zostało do końca rundy. To dzięki niemu możemy zorientować się czy warto walczyć z przeciwnikiem czy lepiej przeczekać, ponieważ terroryści nie mają już czasu na podłożenie bomby. W końcowych sekundach rozgrywki czerwony kolor oraz migotanie licznika przypomina nam, że czas powoli się kończy.
Interfejs Gry - Counter Strike 1.6 Kasa Licznik ten informuje nas o stanie naszego prywatnego konta z którego dokonujemy zakupów uzbrojenia oraz wyposażenia dodatkowego. Stan naszego konta rośnie po zakończeniu rozgrywki oraz w czasie gry podczas wykonywania zadań. Pamiętajmy, że za działania destruktywne (zabicie kolegi z drużyny, zabicie zakładnika), licznik może się zmiejszyć. Maksymalna ilość kasy jaką możemy mieć na stanie to 16 000. Po osiągnięciu tej liczby licznik już nie wzrasta.
Interfejs Gry - Counter Strike 1.6 AMMO Te dwie liczby informują nas, jaki jest obecnie stan naszego uzbrojenia. Liczba pierwsza ukazuje ile kul mieści się obecnie w magazynku aktualnej broni (mała ilość zmusza do przeładowania), zaś druga liczba to nasze zapasy amunicji. Podczas przeładowywania musimy być szczególnie ostrożni, ponieważ jesteśmy wtedy zazwyczaj bezbronni
Źródło: www.counter-strike-arena.pl
Mało czytelny ten poradnik.
Wszystko się zlewa w jedną kupę.
Aaa.. i jak chcesz pomagać, w czymś
takim, to proszę, nie poradniki z neta.
Tylko z bańki
Nic z tego nie wiem ale dobra
za dużo tego nawalili
same podstawy
ale nie lubie jak ktoś kopiuje poradniki.. wrr.. ;|
jak dla Mnie poradnik dobry lecz mało czytelny