This is my amazing life!
Ok Pierwszą rzeczą, jaką trzeba będzie zrobić jest namalować swój radar.
Po drugie jbędzie potrzebny program Sprwiz
-------------------------------------------------- -----------------------------------------
1. Marka nowego dokumentu farby 8x8 tylko
2. Teraz należy użyć narzędzia i powiększyć go do poziomu o 6-krotnym
3. twoje radio ikona w kształcie EER co chcesz, i za to, co kiedykolwiek kolor
4. Zapisz jako 256 kolorów dbitmap (znajduje się na mocy prawa, jeżeli po wpisaniu nazwy pliku) będzie nazwę radia
5. przy użyciu sprwiz otworzyć plik radio.bmp i wybierz Dalej, dopóki nie dojdzie do ekranu, który ma 4 opcje wyboru dodatku, a następnie kliknij przycisk Dalej, a następnie przycisk Zakończ i zapisz jako radio.spr
6. obecnie miejsce w swoim katalogu sprites.
7. Teraz masz własnego radia ikony (screenshot A gotowego produktu)
2.
W tym Wychowawczy będę próbował dowiedzieć się w jaki sposób dokonać stałej radar z przejrzyste. To naprawdę nie jest trudno zrozumieć, po co robimy.
Teraz, pierwsze Idę do was poinformować o stałej radarowych.
Solidne radar nie będzie twoje kolory zielony lub przejrzyste przejrzyste jak radar. Pozwala to, aby kolorowe radary z maksymalnie 255 kolorów (jeden z kolorów będzie przejrzysty). To dlaczego robię głównie stałych radarów.
# Stałe radar zawiera łącznie 256 unikalnych kolorów. Ostatnie kolorów w palecie będzie ta, która pojawia się jako przejrzysty.
# Radaru na stałe transparecy typu nosi nazwę: Alphatest
#
Musisz Narzędzia
Najpierw musisz się narzędziem do "wyciągnięcia" swój radar in My MSPAINT wykorzystania w tym samouczku. Ale kłam innych narzędzi takich jak Photoshop i Gimp mogą być wykorzystane.
Można również potrzebują narzędzia do konwersji obrazu do 256-bitowego. Bmp i edytować paletę. A nice narzędziem do tego jest Irfan View.
Ostatnie narzędzie musimy jest Sprite Wizard, będziemy korzystać z tego narzędzia do konwersji obrazu na sprite (. Spr pliku).
Czas zacząć!
Pierwsza część tego poradnika! Twoje są w tej części zamierza stworzyć swój radar. Przeczytaj!
1 - Open MS Paint (lub photoshop, gimp czy bez użycia narzędzi) i wielkości obrazu 128 x 128 pikseli.
Po dokonaniu tego możesz po prostu go ahed i uczynić swój radar, ale należy pamiętać, że tylko jeden kolor będzie przezroczyste, więc krawędzi przepaści radarowych muszą być ostre, nie zacierać. (zrzut ekranu
2 - Po wyciągnąć swój radar należy recolor wszystkie obszary chcesz być przejrzyste, aby kolor, który nie jest używany w radar.
3 - Zapisz radaru jako 24bit. Bmp
Twój teraz zrobić z pierwszej części. Należy mieć ukończony radarowych, oraz obszarów, które mają być przejrzyste jest w kolorowe 1 unikalnych kolorów.
Poniżej znajduje się część, która jest trochę skomplikowane, ale nie strach. To nie jest tak skomplikowane, jak tylko go zrozumiesz. Po wszystkim, znalazłem się w tym wszystkim moje własne.
Teraz tutaj swój idą do konwersji obrazu do 256 kolorów z palety i poprawki.
4 - Otwórz swój radar w Irfan View.
5 - Na górę kliknij menu Image> Zmniejsz głębię kolorów.
6 - Zostanie wyświetlone pole. Wybierz "256 kolorów (8 BPP)" i kliknij OK
Teraz Twój radar jest konwertowany do 16 bitów. (zrzut ekranu C)
Możesz teraz przejść do jego paleta z 256 kolorów, jest to, że w następnym kroku.
7 - Teraz, po raz kolejny, na górze kliknij menu Image> Paleta> Edycja palety ...
W tym polu można zobaczyć wszystkie 256 kolorów, a jeden w prawym dolnym rogu jest kolor, który będzie przezroczyste w grze. Jest to ostatni kolor w palecie.
(zrzut ekranu D)
8 - Kliknij na nią! kliknij na ostatni kolor w palecie!
Musisz go teraz zmienić kolor, który nie jest nigdzie indziej w palecie.
To będzie Twój przejrzysty kolor. Zapisz wartości kolorów! (trzy nubers). Musisz wartości później w samouczku.
9 - teraz, to przejrzysty kolor jest "stałych". Wszyscy musimy zrobić teraz stosuje się je do radaru. Zapisz obraz jako. Bmp na pulpicie (lub w dowolnym innym miejscu)
Czas na trzecią część! Obecnie stosuje się do "przejrzystych" kolor do radaru.
10 - otwarcie. Bmp w MS Paint.
11 - Jeśli w Twoim kolor radar został zmieniony na inny, tylko przyjąć, że kolor wygląda jak ten, który był tam przed ponad farb i "złego". Jeśli radar właśnie wygląda normalne przejdź do następnego kroku.
12 - w górnym menu kliknij na Kolory> Edytuj kolory
Będziesz teraz zobaczyć coś simlar do tego, co widziałeś w kroku 8
13 - Kliknij na "Difine kolory" oraz pole powiększy.
14 - napisz w wartości kolorów, który wpisali się w kroku 8
Możesz teraz zobaczyć można ustawić kolor do ostatniego kolorów w palecie.
15 - teraz po prostu kliknij przycisk "OK".
16 - 'przejrzystości kolorów "jest obecnie stosowane do swojego narzędzia. Weź swoje narzędzie Wypełnienie (lub ołówek) i recolor wszystkie obszary chcesz być przejrzyste dla "przejrzysty kolor" i zapisać obraz jako 256color. Bmp
Twój radar jest prawie zrobione. Wszystko, co pozostaje zrobić to, aby przekształcić go na sprite. A że jest abviously co będziemy robić w tym kroku.
17 - Open Sprite Wizard, a następnie naciśnij przycisk "next"
18 - Kliknij przycisk "Przeglądaj" i znajdź swój radar (256 kolorów. Bmp zapisany w kroku 16)
19 - Kliknij przycisk Dalej i po raz kolejny, następny.
20 - Zaznacz "Alphatest - 255 kolorów; ostatniego koloru jest przejrzystość"
21 - kliknij przycisk "next" i "Zakończ"
22 - Zapisz sprite ci cstrike> sprites folder i nadaj mu nazwę radaropaque640.spr, (I Zamiast oryginalnego pliku, jeśli o to)
Twój radar jest gotowe! Teraz wszyscy musimy się do gry!
23 - sprawiają, że pojawiają się w grze musisz zmienić radartype na stałe. można tego dokonać poprzez wpisanie "cl_radartype 1" w swojej konsoli lub można go zmienić w opcji.
Teraz, jeśli jest coś, co chciałbyś wiedzieć, czy Jeśli mają Państwo jakiekolwiek problemy związane z nakładki graficzne / Sprites (radary), możesz po prostu pytaj. Jeśli istnieje coś, co nie rozumieją po prostu skontaktuj się ze mną, a zrobię w mojej mocy, aby Ci pomóc.
Jeśli do tego poradnika, jakoś pomógł Ci, lub jeśli po prostu lubili go z jakiegoś powodu, po prostu dodaj je do ulubionych. Ponadto, po dodaniu go do swojej favs można uzyskać dostęp do poradnika z ulubionych stron (które można uzyskać z profilu). Więc jeśli chcesz spojrzeć na tut znów nie będzie trudno znaleźć.
3.
Kod:
Narzędzia będziesz musiał wykonać niestandardowe HUD:
Pak Explorer (do pobrania tutaj)
SprView (wliczone w SpriteSuite)
SprWiz (wliczone w SpriteSuite)
SpriteSuite (SprView + SprWiz Combi) (do pobrania tutaj)
A program Paint
Pliki do kopii zapasowej przed rozpoczęciem:
Żaden. Oryginalny HUD jest w sprite. Pak pliku. Nie będzie się lub zniszczenia.
Twój HUD, lub "głów-up display", jest tym obszarze na dole ekranu informuje, że jak robisz w służbie zdrowia, pancerza, amunicji i Gren departamentów. TF używa tradycyjnych Half-Life HUD, które mogą dostać trochę starych. Istnieje kilka powodów, dla których nie ma tak wielu niestandardowych Huds okolice, though. Jednym z powodów jest niemożność być kolorowe, w przeważającej swojej twórczości. Musisz prawdopodobnie zauważyliśmy, że większość rzeczy HUD i innych informacyjnych sprites są tego samego koloru orangey. Istnieje kilka wyjątków, jak np. czerwone w służbie zdrowia wyświetlacz, kiedy umrzesz i zielone ikony podczas kochająco TK swoje przyjaciółmi. Okazuje się, że kolor pomarańczowy jest trudno kodowane w grze. W innych wyświetlacz HUD i sprites są wykonane. Spr sprite odpowiednie pliki i plik tekstowy mówi, że gra, jaka część każdej sprite do wykorzystania dla konkretnego obrazu w grze. W sprites są tworzone z bitmap, że obrazy są w odcieniach szarości, zwykle w cieniu szarości określa intensywność zwykłych orangey kolor. Ze względu na sposób sprites pracy, możliwe jest dodać trochę koloru do swojego sprites użyciu odcieni zieleni i czerwieni. Inne kolory nie będą wyświetlane normalnie.
Tak, do tworzenia niestandardowych HUD:
1. HUD sprite Wyodrębnij plik.
Można utworzyć nową mieścić bitmapy i zacząć od zera, ale jest znacznie łatwiejszy w użyciu standardowych HUD map bitowych jako szablon. Powodem tego jest fakt, iż gra korzysta z jednej sprite do tworzenia różnych obrazów, aby wyświetlić w trakcie gry. Istnieje plik tekstowy o nazwie hud.txt, że działa jako "mapy drogowej", mówi to, co gra w sekcji sprite do wykorzystania dla każdego obrazu (będzie to omówione w następnym wychowawczy). Jeśli używasz standardowego HUD map bitowych jako szablon, możesz utworzyć nowego HUD prawo w starych, wiedząc, że wybranie miejsca na wszystko będzie prawidłowe. Nie bardzo trudne do edycji hud.txt na zamówienie, ale wtedy musiałby dzielić z hud.txt ktoś którzy chcieli korzystać z HUD. Może to się skomplikowane, jeżeli mają one innych dostosowań, takich jak śmierć sprites.
Powrót do strony, na temat: Otwórz PakExplorer i wybierz Plik-> Otwórz. Przejdź do Sierra / Half-Life / zawór i otwarcie pak0.pak. W PakExplorer, przejdź do folderu sprite i znajdź 640hud7.spr. Zaznacz go i kliknij "wyciąg" na pasku narzędzi, aby wyodrębnić plik sprite. Nieskompresowane sprite plik 640hud7.spr można teraz znaleźć w Sierra / Half-Life / zawór / sprites (ta zostanie pokryta w PAK Wychowawczy później, ale nie trzeba się przed siebie). Uwaga: jeśli grasz w niższej rozdzielczości niż 640x480, należy wyodrębnić plik 320hud7.spr do pracy. Należy również pomyśleć o nowej karty graficznej.
2. Uzyskać obraz mapy bitowej do pracy z
Teraz masz sprite, ale aby rozpocząć edycję potrzebujesz bitmapy. W przydatny program SprView mogą troszczyć się o tę pracę. Otwórz SprView, wybierz Plik-> Otwórz, przejdź do Half-Life/valve/sprites, i wybrać, aby otworzyć 640hud7.spr. Będziesz mógł zobaczyć na ekranie pojawią się numery 0-9, zdrowia krzyż, trochę zbroi człowieka, itp. Teraz wybierz Plik-> Zapisz BMP. Zapisz obraz jako nazwa będziesz pamiętać, gdzieś, gdzie można łatwo uzyskać do niej dostęp. Może to być prawo w katalogu sprites jeśli wybierzesz. W naszym przykładzie będziemy nazywać hud.bmp. (Patrz screenshot)
3. Edycja bitmapy
Rozpocznij swój farby / obraz program (Adobe Photoshop, Pro lakiernicze itp (nawet MSPAINT to zrobić, choć nie bardzo przyjazny dla użytkownika) oraz otwarcie hud.bmp i przyjrzeć: (Zobacz Screenshot
Jest wiele handier tutaj, aby mieć obraz z programu niektórych zaawansowanych funkcji. Używam Paint Shop Proin tym przykładzie, ale chcesz używać niezależnie. Sądzę, że najłatwiej wykonać duplikat warstwy oryginalnej HUD, a następnie wykonać prace nad jedną z warstw. Jeśli twoje nowe warstwy lekko przejrzysty, można zobaczyć oryginalne i poniżej linii rzeczy się poprawnie. Korzystanie z duplikatu można również nie będą miały do tłumaczenia fragmentów obrazu, że nie zamierza tego zmieniać. Jako że obraz jest w odcieniach szarości, może być konieczne zwiększenie liczby dostępnych kolorów w celu stworzenia warstwy. Będzie z pewnością trzeba dodać czerwone i zielone cienie do obrazu palety, jeśli zamierzają z nich korzystać. Końcowy obraz może być 256-color, single layer i bitmapy można zapisać go jako dowolną nazwę chcesz. Będziemy trzymać z hud.bmp. Oto spojrzenie na nowy w toku, z nową warstwę nad starymi: (Zobacz Screenshot C)
Oraz ostateczną redakcją bitmapy (nie zapomnij, aby jedna warstwa, 255 kolorów): (Zobacz Screenshot D)
4. Dokonaj sprite
Teraz nadszedł czas, aby włączyć swoje wspaniałe tworzenia bitmap w sprite gry można użyć. Jak to zrobić? Cóż, na szczęście Michael "Spider" Morace o długości fali w naturze było wystarczająco dużo, aby stworzyć Sprite Wizard. Start SprWiz, wybierz Dalej, a następnie wybrać przycisk Przeglądaj. Przejdź do hud.bmp i zaznacz go. Wybierz obok, wybrać następny, wybierz Dodatek (domyślnie), wybrać wykończenie. Zapisz sprite w Sierra / Half-Life / zawór / sprites jak 640hud7.spr (zapisać w folderze mod takich jak TFC / sprites jeśli chcesz być specyficzne dla jednego modułu). (Zobacz Screenshot E)
5. Play a game
To wszystko dla niestandardowych HUD, uruchomić grę i zobaczyć jak to wygląda w akcji (Zobacz Screenshot K)
* Uwaga *
W przypadku popełnienia błędu lub nowego HUD nie wygląda motyka chcesz go i chcesz, aby Twój stary HUD z powrotem po prostu usunąć plik "640hud7.spr" i stare HUD zwróci
Przed powiedzieć, że tak, jest to TFC nastawione wychowawczy, ale zleceniodawcami są dokładnie takie same dla CS itp
Zródło: www.fpsbanana.com
kurde mało czytelny ;P
ale dla bajerantów przydatny ^.^
przeczytałem pierwsze 3 punkty i nie wiem kto to przekładał na polski... dalej nie czytam , bo ujebe mature
Początek nie zaciekawy, nic z tego nie rozumiem, nie czytam dalej...
Nie musisz nam pisać, że dalej już nie czytasz. To zwykły spam!\
Co do radaru to po co komu niestandardowy?? ;|
Kurator ma rację, po co bawić się w podmienianie radarów, modeli itp., jeżeli to wszystko jest nielegalne. No chyba, że gracie tylko FFA.
no chyba zartujesz luqas, zmiana wygladu radaru jest nielegalna??
jesli nie pomagi ci to w zaden sposob w grze to jest legalne.
a co do poradnika:
chcialem przetestowac ale jak przeczytalem pierwsze zdania poradnika to zrezygnowalem
3. twoje radio ikona w kształcie EER co chcesz, i za to, co kiedykolwiek kolor hahaha o co kaman?:D
Nie no, chodzi, ze sobie ustalam ksztalt i kolor No jakbyscie mieli wlaczony program to byscie wiedzieli o co chodzi
Dzieki odrazu robie