This is my amazing life!
Typ mapy : de_
Rozszerzenie skrótu: Defuse (ang. rozbrajać).
Cele: Podłożyć / Rozbroić bombę.
Znane mapy: de_dust2, de_aztec, de_vertigo.
Opis: Tutaj chyba wiele mówić nie trzeba. Terroryści, którzy zawsze chcą coś wysadzić
od myślenia przechodzą do czynów. CT musi bronić Bomb Site-ów (najczęściej na
mapie de_ są dwa BS’y, jednak może być i tak, że spotkacie się z tylko jednym, albo i
trzema czy czterema miejscami na mapie, gdzie można podłożyć bombę).
Typ mapy : cs_
Rozszerzenie skrótu: Tutaj jest nieco inaczej niż w przypadku de_. Otóż w wersji beta
celem mapy było tylko uwolnienie zakładników, a przedrostek nadano po to, żeby
wiedzieć do jakiego moda są to mapy... Tak czy inaczej przyjęło się, że cs_
oznacza Hostage Rescue (ang. odbicie zakładników).
Cele: Uratować zakładników.
Znane mapy: cs_italy, cs_office, cs_assault
. Opis: Nie wiem po co opisuje mapy cs_ Chyba każdy grał na assault'cie czy italy, no
ale jak trzeba to trzeba. Z braku pomysłu i możliwości wysadzenia czegokolwiek
terroryści prowokują swoich przeciwników nieco inaczej - biorą
zakładników. To oni odgrywają kluczową rolę na mapie. Kto by do nich nie strzelił traci
cenne $. Widać muszą być to jakieś ważne persony powiązane z "układem", bo i źli i
dobrzy chcą ich żywych . Tak czy inaczej trzeba ich odbić z rąk terrorystów i
doprowadzić do bezpiecznej strefy ratunkowej - owych stref może być na
mapie kilka, albo i nie - podobnie jak z bomb site"ami na mapkach de_.
Typ mapy : as_
Rozszerzenie skrótu: Assassination (ang. zamach).
Cele: Przeprowadzić VIP-a do bezpiecznej strefy unikając zamachowców po drodze.
Znane mapy: as_oilrig, as_tundra, as_tigris.
Opis: W drużynie anty-terrorystów mamy VIP'a uzbrojonego tylko w USP i dodatkową
kamizelkę. Celem drużyny jest przeprowadzenie tego gracza do bezpiecznej lokacji.
Najczęściej mapperzy dają nam tutaj dwie takie strefy, z
reguły są to jakieś środki transportu, które miałyby pomóc w ucieczce z oblężonego
obszaru.
Typ mapy : es_
Rozszerzenie skrótu: Escape (ang. tu: ucieczka).
Cele: Terroryści w słabym uzbrojeniu muszą wydostać się do bezpiecznej strefy.
Znane map: es_frantic, es_jail, es_prison.
Opis: Mapy oficjalnie wycofane z CS’a, niemniej jednak dalej można na nich grać. Po
prostu nie ma ich już przy instalowaniu moda. W większości są to mapy typu Prison
Break - mamy więzienie, bunt, drobną broń po strażnikach i... no właśnie -
teraz najtrudniejsze - uciekamy. Niestety będzie to nieco ciężkie, zwłaszcza bez
współpracy, gdyż czeka na nas uzbrojona po zęby ekipa mundurowych. Jest ciekawie,
szkoda tylko, że mapy es są coraz częściej zapominane.
Typ mapy : aim_
Rozszerzenie skrótu: Aiming (ang. celowanie).
Cele: Ten jeden wspólny dla wszystkich map - wyeliminować przeciwników.
Znane mapy: aim_map, aim_map_usp, aim_ak_colt.
Opis: Z reguły mamy na mapie niewielki wybór broni, albo dla obu drużyn to samo,
albo po jednym (do kilku) osobnych broni na drużynę - zależy od mapy. "Aimy" są
mapami małymi, mającymi na celu szybką rozgrywkę i jednoczesne
podrasowanie skill-a. Często jest to po prostu kostka z dwoma respami, garstką
broni na ziemi i przeszkodami w postaci skrzynek, tudzież innych przedmiotów
mających na celu urozmaicenie rozgrywki
Typ mapy : awp_
Rozszerzenie skrótu: Jest to nazwa broni jak sami wiecie, ale dla formalności: Arctic
Warfare Magnum Police model.
Cele: Jak wyżej - zabić wszystkich.
Znane mapy: awp_map, awp_city, awp_ruins.
Opis: Tutaj podobnie jak z aim'ami - głównym celem jest poprawa naszego
reagowania i celności, tyle że bronią jest AWP (no, czasami dostajemy inne snajperki
do wykorzystania). Mapy dość lubiane, zwłaszcza jeżeli za planem
rozmieszenia przeszkód stoi jeszcze solidne wykonanie.
Typ mapy : ka_
Rozszerzenie skrótu: Knife Arena (ang. "Arena noży").
Cele: Typowe dla "fun map" - zabić przeciwników. Tym razem z noża.
Znane mapy: ka_dust, ka_matrix, ka_jailfight.
Opis: Mapy są stosunkowo małe, dość szczegółowe i ładnie wykonane (w większości
przypadków - jeżeli traficie na jakiś bubel, to nie jest powiedziane, że takowy nie
istnieje). Gracze rodzą się najczęściej z kevlarem i tylko nożem.
Typ mapy : he_
Rozszerzenie skrótu: Heavy Explosive - nazwa dotyczy granatu, tak więc nie będę się
rozdrabniać.
Cele: Wyeliminować przeciwnika za pomocą granatów.
Znane mapy: he_oldgym, he_glass, he_dodgeball.
Opis: Mapy tego typu są stosunkowo małe, często między respami jest szklana
ściana, i trzeba rzucać granatami nad nią. Jest też parę map, gdzie mamy dodatkowo
bronie do użycia i osobne do tego pomieszczenie - takie połączenie aim_ i he_ .
Mapy podobnie jak ka_ ze względu na małe gabaryty są dość
dopracowane i przyjemne dla oka, nawet jeżeli wydają się stosunkowo prosto
zbudowane.
Typ mapy : kz_(a także risk_ cg_ cb_ bh_).
Rozszerzenie skrótu: Kreedz - od pomysłodawcy tego typu map, (risk z ang. ryzyko),
cg dla climbers-germany (ang. niemieccy "wpisnacze"), cb oznacza climb (ang.
wspinaczka) no i bh dla bunny hop (ang. króliczy skok).
Cele: Wspinać się, skakać, kombinować, i co najważniejsze - zrobić to jak najszybciej.
Znane mapy: kz_climbers_b01, risk_ministry, cg_coldbhop.
Opis: Różne prefiksy, ale cel ten sam - skakać i udoskonalać tą umiejętność. Możemy
ćwiczyć tutaj longjumpa czy bh, sprawdzić się i przy okazji pochwalić skill-em. Mapy
polecam wszystkim - i zaawansowanym skoczkom, jak i
amatorom.
Typ mapy : surf_
Rozszerzenie skrótu: Surf (ang. surfować).
Cele: „Dojechać” do końca nie dając się przy tym zabić.
Znane mapy: surf_egypt, surf_ninja, surf_water-run.
Opis: Dość popularne surf’y to mapy nie zawsze przyjemne dla oka. Niekiedy mogą
odrzucić swoją właśnie prostotą, niemniej jednak w większości przypadków są one
w miarę możliwości dopieszczane pod względem otoczenia graficznego - bo nie trzeba
chyba mówić, że mapperzy na surfach stawiają na nowatorski pomysł trasy.
Jak by jednak nie patrzeć surfy to - podobnie jak kz_-tki - dobry sposób na odreagowanie
stresów związanych z ciągłym strzelaniem na d2. A jeżeli nie
potraficie surfować, to są dla was mapy do nauki, podobnie jak w przypadku kz_.
Typ mapy : fy_,fm_
Rozszerzenie skrótu: Fun Yard (ang. podwórze zabawy), Fun Map (ang. śmieszna
mapa)
. Cele: Zabić przeciwnika przy pomocy dostępnych środków.
Znane mapy: fy_pool_day; fy_iceworld; fy_buzzkill.
Opis: Mapy zazwyczaj małe, niekiedy średnich rozmiarów, dość proste w budowie. Na
mapce, najczęściej na respach, ale nie zawsze, mamy rozrzucone bronie wszelkiego
gatunku. Jedyne, co mamy zrobić, to złapać jak najszybciej interesującą
nas pukawkę i zabrać się do eliminowania przeciwnika. Wydaje się proste,
ale jak przyjdzie co do czego, to możemy sobie pobiegać pstrykając z mac-a
czy innego smg, mając za przeciwnika AK albo M4…
Typ mapy : rh_
Rozszerzenie skrótu: Revolver Helden (niem. Rewolwerowy Bohater).
Cele: Zabić przeciwnika przy pomocy dostępnych środków.
Znane mapy: rh_texas, rh_gringo, rh_canyon (w sumie tylko te trzy).
Opis: Rzecz dzieje się na dzikim zachodzie, gracze uzbrojeni w długą lufę scout’a
i rewolwery (w tej roli dual berenta i glock). Dzielni zastępcy szeryfa muszą
rozprawić się z bandą agresywnych złodziei bydła. Obok odgłosów beretty da się
usłyszeć grające w barze pianino i dźwięk tłuczonych butelek. Nieliczni zobaczą .
Typ mapy : pa_
Rozszerzenie skrótu: Prepared Assault (ang. Przygotowany szturm).
Cele: Różnie - niekiedy podłożyć bombę, a niekiedy uwolnić zakładników
. Znane mapy: pa_fact, pa_infiltration, pa_transport.
Opis: W zależności od intencji mappera albo mamy do czynienia z bombą, albo z
zakładnikami. Co zatem wyróżnia te mapy od cs_ i de_? Odpowiedź jest bardzo
prosta. Nie walczą tutaj ze sobą fundamentaliści z Bliskiego Wschodu przeciwko
powołanym przez Davida Stirlinga brytyjskim oddziałom SAS. Na tych
mapach słabo uzbrojony miejscowy gang próbuje wysadzić mały magazyn, a niewiele
lepiej uzbrojona lokalna policja (czy nawet powiatowa) musi się z marginesem
zmierzyć. Dokładniej? Słabe uzbrojenie obu drużyn, niewielki obszar
działania, jedna z drużyn dokonuje szturmu na - najczęściej jeden - budynek, gdzie
albo podkłada C4, albo ratuje zakładników.
Typ mapy : st_
Rozszerzenie skrótu: Stupid map (ang. durna/głupia mapa).
Cele: Zabić przeciwnika. Czasami jest miejsce na c4.
Znane mapy: st_golfpro, st_bulldozer, st_pacman.
Opis: W zasadzie są to chyba mapy robione od niechcenia. Nie zawsze mają prefiks
st_, zamiast tego jest po prostu nazwa mapy bez niczego. Praktycznie na każdej z
nich mamy wolną rękę przy zakupie broni, dodatkowo mamy trochę
udziwnień - np. w postaci pojazdów mających nam pomóc w rozgrywce. Generalnie
chodzi o to, żeby jak najbardziej udziwnić rozgrywkę - czasem
znajdziemy się w zamkniętym sektorze więzienia, gdzie psychodeliczne
mrugające światła tak utrudniają grę, że nie wiemy kto jest kto, innym razem
znajdziemy się na polu golfowym gdzie też ni z tego ni z owego toczy się
wojna między CT a T, a na kolejnej mapie latamy samolotami i staramy się
nie wypaść.
Poradnik wykonany przez slaVer ®
Zakaz kopiowania bez mojej zgody ! ©
pomysl dobry roboty pewnie sporo ? ale dzieki bo niektorym nie znalem map takich jak np. es
Poradnik wykonany przez slaVer ®
Zakaz kopiowania bez mojej zgody ! ©
Słuchaj, stary, wiesz co to są prawa autorskie?
Zerżnąłeś tekst z counter-strike.pl i jeszcze się pod tym podpisujesz?
No kurwa... ;|
A co z mapami typu Zm(zombie mod);p nie są tu opisane a frag arena posiada taki server Dopisz może
Ja nawet niewiedziałem że takie mapy istnieją oświeciłeś mnie