ďťż
Strona początkowa This is my amazing life!Tworzenie wlasnego servera do CS 1.6 NS + AMXX + Podboty[Poradnik] Kampy oraz Bugi Na Roznych MapachInstalacja AMXX 1.8.1 na serwerze, który kupiliśmy + screenyJak dobrze gra? w Counter Strike - poradnikPORADNIK NR1 - ZM_IVOKAOpis Broni + Malutki poradnik :)Jak Zagrać Esl - Poradnik[AMXX] Rezerwacja Slota.Pomoc paczka amxxPluginy do AMXX'a
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • centka.pev.pl
  •  

    This is my amazing life!

    AMX Mod X 1.71

    Wstęp

    Całość instalacji AMX Mod X składa się z kilku plików:

    ­- części bazowej, wspólnej dla wszystkich serwerów Half-Life.
    ­- opcjonalnie pakietu dla danej modyfikacji - u nas Counter-Strike, należy nadpisać istniejące pliki przy rozpakowywaniu.
    - Plugin można instalować ręcznie zarówno na Linuxie, jak i Windows - nie jest to takie trudne.
    ­- Dodatkowo istnieje automatyczny instalator (plik .exe) który powinien większości osób zainstalować ten dodatek na serwerze na platformie Windows.

    Po wstępnej instalacji trzeba skonfigurować całość - z edytować kilka plików - a to jest wspólne zarówno dla Windows jak i Linuxa.

    Instalacja AMX Mod X

    Wymagania

    - MetaMod, więc tak czy siak musisz mieć na serwerze zainstalowanego MetaMod'a co najmniej w wersji 1.19
    Pliki

    Ściągamy Amx Mod X ze strony projektu http://www.amxmodx.org w dziale Download

    Windows:

    ­ Instalator: http://prdow(...)download
    ­ Pliki bazowe: http://prdow(...)download
    ­ Pliki do obsługi CS'a: http://prdow(...)download

    Linux:

    ­ Pliki bazowe http://prdow(...)download
    ­ Pliki do obsługi CS'a: http://prdow(...)download

    Instalacja

    Instalator Windows

    Najlepiej skorzystać z instalatora - jest to najłatwiejsze i rekomendowane dla osób niedoświadczonych, które robią to pierwszy raz

    ­- Odpalamy instalator, instalujemy, odpalamy instalkę już właściwego AMXX'a i instalujemy go w wybranej opcji.
    ­- Wypakowujemy do X:/Katalog_ze_STEAM/SteamApps/Nazwa konta/counter-strike/cstrike/ lub do X:/Katalog_z_HLDS/cstrike/ archiwum bazowe a później archiwum z plikami do CS'a.

    Linux i Windows

    ­- Wypakowujemy archiwum bazowe a później archiwum z plikami do obsługi CS'a do katalogu z HLDS.
    ­- Umożliwiamy działanie Amx Mod X'a. Udajemy się do addons/metamod, czyli do folderu gdzie zainstalowaliśmy wcześniej MetaMod'a.
    ­- Edytujemy plik metamod/plugins.ini, dopisujemy na samym dole linijkę:

    Dla Windows:
    win32 addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm.dll
    Dla Linux:
    linux addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so

    ­- Zapisujemy zmiany i opuszczamy plik.

    Dodawanie Adminów
    ­- W celu utworzenia admina, wchodzimy do: addons/amxmodx/configs i edytujemy plik users.ini
    ­- Standardowo zawarte są w nim przykłady jak należy dodać admina.
    ­-Poprawne konto wygląda tak:

    "nick|ip|steamid" "hasło" "flagi_dostępu" "flagi_konta"

    Flagi dostępu

    a - immunitet (gracz z tą flagą ma immunitet czyli nie może być kickowany, banowany, slapowany itp. Zaleca się nie dawanie tej flagi nikomu. Co najwyżej sobie (H@)).
    b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu)
    c - amx_kick (admin z tą flagą może kopać ludzi z serwera).
    d - amx_ban i amx_unban (admin z tą flagą może banować i odbanowywac graczy)
    e - amx_slay i amx_slap (admin z tą flagą może slayować i slapować graczy)
    f - amx_map (admin z tą flagą może zmieniać mapę)
    g - amx_cvar (admin z tą flagą może zmieniać ustawienia serwera [nie wszystkie!])
    h - amx_cfg (admin z tą flagą może uruchamiać configi serwera)
    i - amx_chat (admin z tą flagą może używać kolorowych napisów)
    j - amx_vote (admin z tą flagą może uruchamiać glosowania)
    k - dostęp do sv_password (admin z tą flagą może ustawić hasło na serwerze)
    l - dostęp do amx_rcon (admin z tą flagą może wykonywać polecenia na konsoli samego serwera poprzez amx_cvar)
    m - własny poziom A
    n - własny poziom B
    o - własny poziom C
    p - własny poziom D - (Flagi te są używane przez dodatkowe pluginy. Poziom A ma najniższy priorytet, poziom H najwyższy.)
    q - własny poziom E
    r - własny poziom F
    s - własny poziom G
    t - własny poziom H
    u - menu access (admin z tą flagą może używać menu)
    z - użytkownik (flaga do oznaczenia NIE admin, zwykłego użytkownika)

    Flagi konta

    a - rozłącz gracza przy podaniu złego hasła
    b - tag klanowy
    c - użytkownik na STEAMID
    d - użytkownik na IP
    e - hasło do konta nie jest sprawdzane (wymagany jest tylko nick / ip / steamid admina)

    Przykłady

    "192.168.0.10" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ad"
    Admin jest dany na IP:192.168.0.10 oraz dodatkowo sprawdzane jest hasło. Przy błędnym haśle gracz zostanie wykopany z serwera.

    "192.168.0.15" "" "abcdefghijklmnopqrstu" "de"
    Admin dany jest na IP:192.168.0.15 Hasło nie jest wymagane. Każdy gracz z tego IP dostanie uprawnienia admina.

    "STEAM_0:0:000000" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ac"
    Admin dany jest na STEAMID oraz wymagane jest hasło.

    "nick_admina" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "a"
    Admin dany jest na nicka oraz wymagane jest hasło. Aby admin dostał swoje uprawnienia musi mieć hasło w configu (patrz niżej) oraz musi mieć nicka na jakiego nadano mu admina (wielkość liter jest ważna!).

    Adminom, których dostęp wymaga hasła do zalogowania się każemy do configa dopisać:
    setinfo _pw "haslo"

    hasło - to, które podaliśmy przy tworzeniu konta admina.

    Konfiguracja amx.cfg­

    - Metoda logowania graczy w amxx
    o 0 - wyłącza logowanie - gracze nie są sprawdzani i adminy nie działają
    o 1 - tryb normalny - gracze będący zapisani w users.ini dostaną możliwość użycia przydzielonych im komend
    o 2 - kopie wszystkich graczy nie zapisanych w users.ini
    amx_mode 1­

    - Pokazywanie aktywności adminów
    o 0 - wyłączona - nie będzie napisane w grze ze admin coś zmienił, wkopał kogoś itd.
    o 1 - bez nicków - w grze będzie napisane np. "ADMIN: wykopał xxx" itd.
    o 2 - z nickami - w grze będzie napisane np. ADMIN yyy: wykopal xxx" itd.

    amx_show_activity 2

    ­- Tutaj jest napis przesuwający się na dole ekranu. Ostatnia wartość to czas w sekundach co ile ma się napis pojawiać

    amx_scrollmsg "Witaj na %hostname% -- Na serwerze używany jest AMX Mod X" 600­

    Napisy pojawiające się na środku ekranu co jakiś czas. Ostatnie 9 cyfr jest to kolor napisu w formacie RRRGGGBBB. Są to wartości trzech kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Można je wsiąść np z mspaint'a.

    amx_imessage "Grasz teraz na %hostname%" "000255100"
    amx_imessage "Na serwerze zainstalowano AMX Mod Xn Odwiedź stronę projektu: http://www.amxmodx.org" "000100255"­

    Częstotliwość (w sekundach) pojawiania się napisów na środku ekranu

    amx_freq_imessage 180
    ­
    -Czas (w sekundach) co ile gracze mogą napisać wiadomość na say'u. Zapobiega spamowi w grze.

    amx_flood_time 0.75­

    Ilość zarezerwowanych slotów (aby działało musi być włączony odpowiedzialny plugin za to)

    amx_reservation 0

    ­ Wyświetlanie czasu do końca mapy (automatyczne)
    o a - pokazuje biały tekst
    o b - używa głosu
    o c - nie używa słowa "remaining" (tylko w przypadku użycia głosu)
    o d - nie dodaje słów "hours/minutes/seconds" (j/w)
    o e - pokazuje/mówi jeżeli obecny czas jest mniejszy niż czas zadany

    amx_time_display "ab 1200" "ab 600" "ab 300" "ab 180" "ab 60" "bcde 11"

    ­- Gdy zostanie użyte "say thetime" lub "say timeleft" używany jest głos by podać aktualny czas/pozostały czas

    amx_time_voice 1

    ­- Minimalny czas (w sekundach) jaki musi upłynąć od poprzedniego głosowania aby zacząć nowe

    amx_vote_delay 10­

    Jak długo będzie trwało głosowanie (w sekundach)

    amx_vote_time 10

    ­- Wyświetlaj odpowiedzi na głosowania

    amx_vote_answers 1

    ­-Wymagana ilość głosów aby głosowania przeszły (0.40 = 40%). Maksimum jest 1 czyli 100%

    amx_votekick_ratio 0.40
    amx_voteban_ratio 0.40
    amx_votemap_ratio 0.40
    amx_vote_ratio 0.02­

    Maksymalny czas o jaki mapa może zostać przedłużona (w minutach)

    amx_extendmap_max 90
    ­
    - O ile czasu mapa może być przedłużona (w minutach) po głosowaniu

    amx_extendmap_step 15

    ­- Metoda śledzenia graczy na potrzeby statystyk
    o 0 - przez nick
    o 1 - przez SteamID
    o 2 - przez IP

    csstats_rank 1

    ­- Maksymalny rozmiar pliku ze statystykami

    csstats_maxsize 3500

    ­- Czy klienci mogą sobie ustawić inny język niż serwer. 1 - Tak 0 - Nie

    amx_client_languages 1

    Kompilacja Pluginów[/b]

    [b]Przez kompilator z AMXX­

    - Źródła pluginów (czyli pliki z rozszerzeniem .sma)umieszczamy w katalogu
    addons/amxmodx/scripting/
    //Np. chcemy skompilować/przekompilować plugin nazwa_pluginu.sma
    ­-W zależności od posiadanego systemu operacyjnego robimy tak:

    Windows

    ­-Po prostu odpalamy plik compile.exe i czekamy aż wszystkie pluginy się skompilują. Skompilowane pliki zapisują się w podkatalogu addons/amxmodx/compiled. Teraz wystarczy wszystkie potrzebne nam pluginy przenieść do katalogu addons/amxmodx/plugins.

    Linux­

    -Tutaj sprawa wygląda podobnie jak pod Windows, tylko że uruchamiamy plik compile.sh. Reszta wygląda identycznie jak dla Windows.

    Ok. Jak już się skompilowało wchodzimy do podkatalogu compiled wynajdujemy w nim nasz plugin.amxx i kopiujemy go do katalogu plugins naszego AMXX'a. Teraz (jeżeli jest to nowy plugin) trzeba go dopisać do plugins.ini.

    Przez WEBCompiler

    ­-Znajdziemy go tu: http://www.amxmo(...)iler.cgi
    ­-Znajdują sie tam dwa pola
    Upload .sma file
    ­-Jest to pole do wczytania pliku .sma od nas z dysku.
    Wybieramy Przeglądaj, wybieramy plik, cykamy na Compile i po chwili mamy stronę o tytule
    Your plugin successfully compiled!
    a pod tym wpis, że nasz link będzie aktywny przez 10 minut. Klikamy w nasz link i ściągamy plik .amxx
    ­-Drugie pole to:
    If you want, you can also paste plugin source code into the box below:
    ­-Jest to pole do wklejenia samego kodu interesującego nas pluginu.
    ­-W okienku: "Plugin short name:" podajemy nazwę naszego pluginu (skrócona, nazwa pliku wyjściowego). W dużym polu wklejamy nasz kod i klikamy na Compile.
    ­-W obu wypadkach należy zapisać pliki amxx w addons/amxmodx/plugins/
    ­-Nie zapomnijmy dodać nowych pluginów do plugns.ini w amxx!

    Dodawanie/Usuwanie Pluginów

    Dodawanie pluginów

    ­-Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/plugins.ini i dopisujemy przeważnie na jego końcu:
    nazwa_pluginu.amxx
    Gdzie nazwa_pluginu to nazwa pluginu jaki chcemy dodać. Należy pamiętać żeby plugin się załadował musi się znajdować w podkatalogu plugins oraz muszą być załadowane wymagane moduły..

    Wyłączanie/Usuwanie pluginów

    ­-Szukamy nazwy pluginu który chcemy wywalić lub tylko czasowo usunąć np. antiflood.amxx. Aby tylko wyłączyć plugin na początku linijki gdzie się znajduje dopisujemy ; (średnik). Teraz tylko trzeba zapisać plik i po zmianie mapy na serwerze nie mamy pluginu. Aby go z powrotem przywrócić wywalamy sprzed jego nazwy średnik.

    Kolejność pluginów

    ­-Czasem pluginy potrafią wykonywać komendy tak, że blokują wykonywanie dalszych pluginów albo nie działają poprawnie. Najczęściej zdarza się to z pluginami reagującymi na komendy say. Zauważcie, że jeśli wstawimy plugin pausechat po pluginie floodprotect to w ostateczności nie będziemy w stanie rozmawiać podczas pauzy w meczu.
    ­-To samo się tyczy, jeśli kilka pluginów korzysta z tej samej komendy - są dodatki logujące wykonywanie pewnych komend i nic więcej nie robiące.
    ­-Warto czytać instrukcje wewnątrz zipów czy plików .sma, aby upewnić się czy ważna jest kolejność pluginu w plugins.ini

    Pluginy a Moduły

    Najnowsza wersja

    ­-Dosyć często zdarza się że po dodaniu jakiegoś nowego pluginu ten się nie ładuje mimo iż jest dobrze dodany. Wtedy najprawdopodobniej nie mamy włączonego modułu wymaganego przez plugin.
    ­-Gdy mamy najnowszą wersje AMX Mod X (1.71) nie ma najmniejszego problemu z określeniem jakiego modułu brakuje, wystarczy wejść do katalogu z logami amxx'a (addons/amxmodx/logs) i otwieramy ostatni log.
    ­-Powinniśmy znaleźć coś takiego:
    L 02/31/2005 - 00:00:00: [AMXX] Plugin "jakis_plugin.amxx" failed to load: Module "cstrike" required for plugin. Check modules.ini.

    ­-W tym momencie już wiadomo, że nie mamy uruchomionego modułu cstrike. Nie pozostaje już nic poza uruchomieniem go (patrz dalej).

    Starsze wersje­

    -Wszystko ładnie, pięknie ale co jeśli mamy nieco starszą wersje AMXX'a? Niestety w starszych wersjach trzeba się troszkę wysilić aby znaleźć brakujący moduł - trzeba zajrzeć do źródła pluginu.

    ­-Pluginy (źródła) zbudowane są przeważnie w następujący sposób:
    /*
    * Tutaj jakiś komentarz odnośnie pluginu,
    * jego opis, wersja, lista dostępnych komend,
    * lista zmian, itp. itd.
    */

    #include <amxmod>
    #include <amxmisc>

    właściwy kod pluginu
    ­-Nas interesuje tylko to co znajduje się po #include. Ta nazwa pomiędzy znakami mniejszości i większości jest nazwą modułu niezbędnego do działania pluginu. Dodatkowe linie podają nam też jakiego innego modułu możemy się spodziewać.
    ­-Oto opis jaki include odpowiada za jaki moduł:
    #include <amxmodx> <<----- Plugin korzysta z standardowej biblioteki czyli amxmodx. Nie trzeba żadnego dodatkowego modułu.
    #include <amxmisc> <<----- j/w
    #include <file> <<----- j/w
    #include <string> <<----- j/w
    #include <vault> <<----- j/w (?)
    #include <regex> <<----- Plugin wymaga do działania modułu regex
    #include <sockets> <<----- Plugin wymaga do działania modułu sockets
    #include <engine> <<----- Plugin wymaga do działania modułu engine
    #include <cstrike> <<----- Plugin wymaga do działania modułu cstrike
    #include <dbi> <<----- Plugin wymaga do działania któregoś z modułów mysql, pgsql, mssql lub sqlite w zależności od posiadanej wersji bazy SQL. Najcześciej jest to MySQL.
    #include <fun> <<----- Plugin wymaga do działania modułu fun
    #include <fakemeta> <<----- Plugin wymaga do działania modułu fakemeta
    #include <geoip> <<----- Plugin wymaga do działania modułu geoip
    #include <array> <<----- Plugin wymaga do działania modułu array
    #include <csx> <<----- Plugin wymaga do działania modułu csx

    Dodawanie/Usuwanie Modułów

    ­-Skoro już wiemy jakie moduły są nam potrzebne do działania możemy przystąpić do pracy.
    Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/modules.ini, odszukujemy w nim sekcje z odpowiednim modułem (np. geoip)
    ; ---------------------------------------------
    ; GeoIP - determines the country of ip adresses
    ; ---------------------------------------------
    ;geoip_amxx_i386.so
    ;geoip_amxx.dll
    ;geoip_amxx_amd64.so

    ­-Jak widać mamy przed nazwami plików z modułami średniki, oznacza to że AMXX traktuje te linie jako komentarze (czyli ignoruje je). Aby włączyć moduł trzeba usunąć średnik sprzed odpowiedniego pliku. Dla Windows będzie to plik z rozszerzeniem dll
    ; ---------------------------------------------
    ; GeoIP - determines the country of ip adresses
    ; ---------------------------------------------
    ;geoip_amxx_i386.so
    geoip_amxx.dll
    ;geoip_amxx_amd64.so

    ­-Dla Linuxa pracującego na zwykłym procesorze 32bitowym będzie plik *i386.so
    ; ---------------------------------------------
    ; GeoIP - determines the country of ip adresses
    ; ---------------------------------------------
    geoip_amxx_i386.so
    ;geoip_amxx.dll
    ;geoip_amxx_amd64.so

    ­-Dla systemu Linux pracującego na 64bitowym procesorze AMD będzie to plik *amd64.so
    ; ---------------------------------------------
    ; GeoIP - determines the country of ip adresses
    ; ---------------------------------------------
    ;geoip_amxx_i386.so
    ;geoip_amxx.dll
    geoip_amxx_amd64.so

    ­-Teraz po zapisaniu pliku i zmianie mapy na serwerze moduł powinien się włączyć.

    Uwagi

    Jeśli nie chcesz za każdym razem wchodzić w konsolę i wpisywać 'amxmodmenu' zróbmy sobie binda. Dla tych, co sami nie potrafią z jakiś powodów: Do pliku config.cfg (edytujemy w Notatniku) w folderze cstrike dopisujemy:
    bind "znak" "amxmodmenu"
    gdzie znak to litera/cyfra na klawiaturze, np. F12

    By WASKI <angel>


    Bardzo przydatne dla tych co chcą po raz 1 założyć serwer z AMXX'em.
    nieźle się opisałeś;) Karma się należy <piwo>
    Mi żaden link nie działa !! bo błąd jest a wogóle co to jest za strona z tym czymś (...) ?? ?? !! !!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nataliaswit.pev.pl
  •