This is my amazing life!
1. Wchodzisz na stronę http://www.speakeasy.net/speedtest/
pojawi się takie oto magiczne okno w którym wybieramy opcje NEW YORK CITY, NY <-- chyba jest najdokładniejsza dla polski:
2. Najlepiej wyłączyć wszystkie programy które są podłączone do net'u takie jak kazaa, gg, itp. Żeby nie zamulały nam łącza. I zacząć mierzyć prędkość naszego download/upload. Gdy wszystko zostanie pomierzone zobaczysz wyniki:
W tym przypadku jest to:
Last Result:
Download Speed: 123 kbps (15.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 60 kbps (7.5 KB/sec transfer rate)
3. Ściągamy oraz instalujemy program HLTooLz. Download(1.7mb)
4. Uruchamiamy i wchodzimy w zakładkę "Ping Tweaks". W rubrykach upload/download wybieramy opcje KBits/sec i wpisujemy tam odpowiednie wartości jakie uzyskaliśmy podczas testu. W moim przypadku jest to:
upload: 60
download: 123
Tak to wygląda:
5. Jak widzicie program od razu pokazuje nam wyniki które w moim przypadku wyglądają tak:
rate "14170"
cl_updaterate "45"
cl_cmdrate "49"
cl_cmdbackup "2"
mp_declas "300"
Wpisujemy komendy do configa, lub konsoli i możemy cieszyć się mniejszymi pingami.
Źródło: http://board.counter-strike.pl
Dobry pomysl, a co do szybkosci to mnei zadzwia od 3 tys kb do 9
ja mam moje rejty , do których jestem przywiązany i nie musze robic zadnego speed testu zeby mi wszystko smigalo.
a mi się to bardzo przyda dobry pomysł:)
Moje raty jakie sobie ustawiłem są super, bez komplikacji ze strony ratów. Teraz jakoś tak przez moich dostawców neta mam problemy bo ciągle coś robią... Latency skacze, że o Panie
a jakie masz rejty ustawione i jakiego masz neta ?
ja to nawet nie pamietam jakie mam ;x
ale DonWebCoastCoaster bardzo dobry poradniczek. karma idzie
mam pytanie dotyczace tych ratow co czeba wpisac w konsoli zeby to działało czy cos bo jak narazie to pingi jeszcze wieksze mam niz wczesniej;]
naucz się czytać człowieku. na tacy nie będę wam wszystkiego podawał, o mam lepszy pomysł może ja za ciebie to zrobię?
dobra dobra ok juz wszystko wiem
ja mam jeszcze 1 sposób: http://pl.youtube.com/watch?v=kAfELtQ77gs naprawdę działa;)
Ja mam jeszcze większe pingi ;| i to o wiele...
A ja mam takie pytanko które już kiedys zadawałem ale zostało bez odpowiedzi...
Odnosnie tego testu internetu... Lepiej wykonać go w dzień gdy siedzi wiecej ludzi (wspolne łacze) a co za tym idzie net jest wolniejszy czy w nocy gdzie z neta praktycznie korzystam tylko ja. Gram wiecej w nocy ale w dzien tez mi sie zdarza i w sumie nie wiem pod które osiagi ustawic raty!
Z góry dziekuje za pomoc!! <piwo>
Powiem wam, że na łączach 512 i w dół ustawianie rate niewiele da, bo "rate" i "cl_rate" będą zmienne w zależności od sytuacji (pojedyncza wymiana ognia, większa zadyma itp.).
nie prawda;]
ja mam 512 kb/s i jak ustawiłem sobie raty- tak mam zawsze ping mniejszy niż 30. Jeśli gram na innym serwerze, w sensie, że są inne raty ustawione, to automatycznie zaczyna mi się ping zwiększać ale nieznacznie. Dopiero przy źle ustawionych ratach serwera zaczyna się problem...
A na moje pytanie ktoś mi może odpowiedzieć??:)
ustaw pod nocne...
a jak wyglądają u Ciebie dzienne i noce wyniki z speedtest.net ??
Prze podmieniaj cfg sobie Jeden z rejtami na noc, a drugi na dzień
Ustawianie ratow nie zawsze pomaga w obnizeniu pingu . trzeba sprawdzic droge do serwera . Ja np. mam problemu z niemieckimi serwerami bo ida przez jakis warszawski router ktory mi laguje .
zeby sprawdzic droge uzywamy programu WinMTR wpisujemy tam serwer i pokazuje nam droge pozniej mozemy zajmowac sie ratami
ja gram na rate 20000 bo niby na 25000 hit boxy sa lekko przesuniete w lewo .
cl_updaterate 60
ex.interp 0.016
cl_cmdrate 101 lub 75 i tak nie ma to roznicy
cl_rate 9999.0000 bo takie i tak wymusza gra
neta mam 4 Mb
[ Dodano: 2009-10-29, 14:49 ]
sposób podany w temacie dla mnie się sprawdził - mam stały mały ping, nie mam żadnych zcinek itp. Polecam
WinMTR, trasy, pingi nie mają nic wspólnego z tym, na jakich ratach gramy, zależy to od naszych upodobań.
cl_updaterate 60
ex.interp 0.016
cl_cmdrate 101 lub 75 i tak nie ma to roznicy
cl_rate 9999.0000 bo takie i tak wymusza gra
Wartości w sam raz dla neo 256, ale nie na lepsze łącza, które mają dużo zapasu down
od cl_updaterate tak naprawdę zależy to, jak będzie się nam grało.
cl_cmdrate - jeżeli posiadamy niższe cmdrate niż inni gracze na serwerze, to będą oni nas widzieć jak pokaz slajdów (im większa jest ta różnica w ratach, tym bardziej 'klatkujecie' dla nich'), no albo nie idzie się w Was trafić.
cl_rate - ustala rozmiar transmisji danych między graczem, a serwerem, u mnie po wrzuceniu 20000 zamiast 9999 ping przestał skakać o 2-3 ms i gra się nieco płynniej.
Ja gram na takich wartościach:
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
cl_rate 20000
rate 25000
Ping mi nie skacze, gra się bardzo płynnie.
Przyda mi się na przyszłość.
Ja gram na takich wartościach:
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
cl_rate 20000
rate 25000
Ping mi nie skacze, gra się bardzo płynnie.
Mam takie same rejty, tylko mój komp nie ogarnia 1000 fps i niestety, gram fps25 :|
Gra się ciężko ale jakoś idzie Niedługo procesor zmienie to znowu zaczne was karać ;*
Te ustawienia ratów są najbardziej odpowiednimi bo sam na takich gram.
Nie bez powodu wymuszam na wejściu na FA cl_cmdrate 101, cl_updaterate 45+, rate 25000 i cl_rate 15000+
Nie bez powodu wymuszam na wejściu na FA cl_cmdrate 101, cl_updaterate 45+, rate 25000 i cl_rate 15000+
To ja mam takie pytanie : jeśli serwer sam wymusza powyższe "raty" to jak to ma się do cfg i do płynności gry przy innych ustawieniach w moim cfg?
Poza tym zauważyłem taką rzecz że cl_updaterate 45 poniżej wartości 50 powoduje przestawienie ex_interp na 0.02 chociaż w cfg jest 0.01 (w pliku cfg mam polecenie exec.userconfig.cfg i jest on zaznaczony"tylko do odczytu") ustawienie cl_updaterate powyżej wartości 50 przestawia ex_interp na 0.01 ale im wyższa wartość tym net graph pokazuje większe opóźnienie w łączeniu z serwerem w czasie gry (fps bez zmian,ping trochę wyżej,opóźnienie max 20ms przy niższym updaterate od 0 do 10) i zastanawiam się jak te opóźnienia wpływają na grę ;| i jeszcze jedno czy cl_rate i rate trzeba wstawić do cfg czy zostawić to luzem aby serwery wymuszały same ich wartości?
a to mój necik
Serwer wymusza tylko te wartości, które uważam, że powinni pozostać takie, a nie inne, np. rate, cl_cmdrate (cl_rate usunąłem dziś, gdyż nie działał poprawnie), ale wartość cl_updaterate wymuszam na minimalną 45, jeśli masz większą, to nic Ci się nie będzie zmieniało, to samo interp, wartość mniejsza lub równa 0.05.
Pytasz, dlaczego przy edycji cl_updaterate, ex_interp również wzrasta z 0.01 do 0.02, już odpowiadam, interp jest ściśle powiązany z cl_updaterate.
Interp to czas oczekiwania na wysłanie kolejnego pakietu o położeniu gracza, jeśli w przeciągu tegoż czasu serwer nie dostanie informacji, to stara się wyliczyć prawdopodobną pozycję gracza, do tego czasu gracz znajduje się w jednej pozycji.
Updaterate to ilość pakietów, jaka może zostać maksymalne wysłana (nie pamiętam w jakim okresie czasu), im niższy interp, tym więcej pakietów musi zostać wysłana w krótszym czasie, tak więc widocznie wartość ex_interp 0.01 wymaga większej przepustowości, niż 50 pakietów na jakiś okres czasu (lub równej).
Co do tego niby pingu w net_graph, pamiętaj, odległości nigdy nie oszukasz, jeśli chcesz testować czas odpowiedzi zawsze używaj do tego celu ICMP (START > Uruchom > cmd > ping), wartość pokazana tam prawie zawsze odzwierciedli prawdziwy ping (czasem administratorzy serwerów/sieci obniżają priorytety na ICMP, lecz zdarza się to bardzo rzadko), natomiast ping w grze jest czystym wyliczeniem samej gry, powiedz, jak to możliwe, że ping do jakiegoś serwera mam 9 ms, a po wrzuceniu cl_updaterate 20 pokazuje mi się coś koło 3-4 w net_graph? Ano dlatego, że gra sobie tak pokazuje, jednak niewiele ma to wspólnego z rzeczywistym pingiem, tym bardziej na takiej wartości nie gra się przyjemnie
Pamiętaj, ping nigdy nie wzrasta bez powodu, co innego czas odpowiedzi po ICMP, co innego UDP (czyli pakiety, jakie np. wysyła gra, są większe od ICMP, bo służą do czego innego).
Różnica w czasach odpowiedzi w zależności od wielkości pakietu:
32 bajty:
Badanie etop.pl [80.72.32.70] z 32 bajtami danych:
Odpowiedź z 80.72.32.70: bajtów=32 czas=3ms TTL=124
Odpowiedź z 80.72.32.70: bajtów=32 czas=3ms TTL=124
Odpowiedź z 80.72.32.70: bajtów=32 czas=3ms TTL=124
Odpowiedź z 80.72.32.70: bajtów=32 czas=3ms TTL=124
Statystyka badania ping dla 80.72.32.70:
Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0
(0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
Minimum = 3 ms, Maksimum = 3 ms, Czas średni = 3 ms
512 bajtów:
Badanie etop.pl [80.72.32.70] z 512 bajtami danych:
Odpowiedź z 80.72.32.70: bajtów=512 czas=5ms TTL=124
Odpowiedź z 80.72.32.70: bajtów=512 czas=5ms TTL=124
Odpowiedź z 80.72.32.70: bajtów=512 czas=5ms TTL=124
Odpowiedź z 80.72.32.70: bajtów=512 czas=4ms TTL=124
Statystyka badania ping dla 80.72.32.70:
Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0
(0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
Minimum = 4 ms, Maksimum = 5 ms, Czas średni = 4 ms
1024 bajty:
Badanie etop.pl [80.72.32.70] z 1024 bajtami danych:
Odpowiedź z 80.72.32.70: bajtów=1024 czas=6ms TTL=124
Odpowiedź z 80.72.32.70: bajtów=1024 czas=6ms TTL=124
Odpowiedź z 80.72.32.70: bajtów=1024 czas=6ms TTL=124
Odpowiedź z 80.72.32.70: bajtów=1024 czas=6ms TTL=124
Statystyka badania ping dla 80.72.32.70:
Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0
(0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
Minimum = 6 ms, Maksimum = 6 ms, Czas średni = 6 ms