This is my amazing life!
Kilka dni temu Mercedes pokazał światu najmocniejszą odmianę nowego "gullwinga" - model SLS przygotowany przez AMG.
Mercedes SLS AMG GT3
Wraz z debiutem tego pojazdu firma ze Stuttgartu przygotowała też coś specjalnego dla miłośników wyścigowych emocji. Fani marki, którzy chcieliby spróbować swoich sił w prawdziwej torowej rywalizacji, wkrótce będą mogli zamówić sygnowanego logiem AMG SLS-a w wyścigowej specyfikacji GT3.
Samochód zbudowany został zgodnie z regulaminem FIA GT3 i może on brać udział we wszystkich wyścigach formuły GT3, jak chociażby w popularnym 24-godzinnym wyścigu w Spa-Francorchamps w Belgii lub na Nürburgring.
Auto wyposażone jest m.in. w stalową klatkę bezpieczeństwa, która wzmacnia aluminiową konstrukcję karoserii, kubełkowe fotele z sześciopunktowymi pasami, system gaśniczy, a kierowcę chronił będzie również znany m.in. z bolidów Formuły 1 system HANS.
We wnętrzu zastosowano też ciekłokrystaliczny wyświetlacz, który w polu widzenia kierowcy pokazuje wszystkie istotne informacje (m.in. prędkość, obroty, temperatura silnika, przełożenie, międzyczasy, itd). Wszystkie przełączniki przeniesione zostały na konsolę wewnętrzną.
Mercedes SLS AMG GT3
Pod maską znajdziemy 6,2-litrowe V8, którego ostateczna moc zależeć będzie od przepisów FIA. Napęd, za pośrednictwem sześciostopniowej, umieszczonej w sąsiedztwie tylnej osi, sekwencyjnej skrzyni biegów, trafiać będzie na koła tylne. Przekładnia wyposażona jest w zintegrowaną, wielopłytkową blokadę mechanizmu różnicowego. Skrzynia połączona jest z silnikiem za pomocą rury reakcyjnej, wewnątrz której obraca się wykonany z włókien węglowych wał napędowy.
Mercedes SLS AMG GT3
W przednim i tylnym zawieszeniu pracują podwójne wahacze poprzeczne z kutego aluminium. Regulacja resorów i amortyzatorów, wysokości zawieszenia, stabilizatorów oraz rozstawu i pochylenia kół pozwala na zmianę ustawień podzespołów pojazdu pod kątem konkretnego toru wyścigowego. Pod 20-calowymi felgami AMG ze stopu metali lekkich (o centralnej blokadzie) mieszczą się kompozytowo-stalowe hamulce sportowe z ABS.
Mercedes SLS AMG GT3
Szczęściarze, których stać na zakup tego bezkompromisowego pojazdu, będą mogli składać zamówienia już na jesieni. Termin dostawy auta umożliwi im start w sezonie wyścigowym 2011. Homologacja AMG SLS GT3 zostanie ukończona w marcu 2011 r.
źródło: motoryzacja.interia.pl
nie oszukujmy się, piękny to on nie jest, do tego te "skrzydła" (czytaj: drzwi otwierające się do góry) wyglądają chujowo.
środek szokuje, ale brakiem kilkuset przydatnych rzeczy.
w tym przypadku płacisz duże pieniądze za brak komfortu jazdy i za ogromne spalanie.
ja bym sie skusil gdybym mogl tak szalec po polskich drogach xD
6,2 litrowy silnik do tego V8 masakra pewnie na pompo-wtryskach masakra pali tyle ze chuj
jakby bylo Cie stac na takie auto, to bys sie martwil o hajs na paliwo?:D
jakby bylo Cie stac na takie auto, to bys sie martwil o hajs na paliwo?:D
wstawiłby gaz ...
tez dobra mysl
Zajebisty mi się podoba, podobnego miałem ... w NFS MW
W chuj ładny.. Jestem ciekaw czy będzie droższy od Ferrari itp.
Zalatuje mi wyglądem z Porshe...No nawet ładny, ale kupić nihuja bym nie kupił:) Przejechać się..czemu nie
Kupie se takiego jak będzie w produkcji seryjnej =P
Dla prywatnych teamów wyścigowych i tych, którzy lubią poszaleć na torze (a mają za dużo pieniędzy)...
Przejechać się - tak, kupić - nigdy
*qX^prostak napisał/a:
jakby bylo Cie stac na takie auto, to bys sie martwil o hajs na paliwo?:D
Web napisał :
"wstawiłby gaz ..."
Zagazować taki silnik ?! chyba kpisz
nie CHYBA tylko na pewno . Kpina to jest !.
Ale szczerze bym sobie do takiego chciał wsiąść przynajmniej.
o kur^a ale fura!!! ale bym sie przejechał... (co prawda nie mam prawka, ale... )
ale kopa musi mieć