This is my amazing life!
Problem z PING ( przydatne u nas na serwerze)
Witam wszystkich.
W tym artykule postaram się przybliżyć Państwu od dawna nurtujący problem, którym jest zbyt wysoki PING.
W internecie jest mnóstwo opisów, które mówią nam jak zmniejszyć Ping, jednak tak naprawdę nie ma żadnego “gotowego” sposobu na jego zmniejszenie. Głównymi czynnikami które powodują zwiększeni pingu to np. praca różnego typu programów p2p w tle systemu, różnego rodzaju komunikatory, mała przepustowość naszego łącza, oraz inne programy pobierające w jakimś stopniu nasz transfer.
Następnym powodem naszego problemu, może być zainfekowany system poprzez wirusy, robaki itp. Tego typu “śmieci” mogą znacznie obniżyć wydajność naszego łącza internetowego. Poniżej podam sposób w wyniku którego Nasz ping powinien zmaleć.
Zmniejszenie pingu poprzez zmianę konfiguracji systemu
Niewielka część z Nas wie o tym, że Windows XP Professional oraz Vista w podstawowych konfiguracjach uruchomione mają funkcje “UPDATE”. Funkcja ta została stworzona specjalnie po to, aby rezerwować 20% przepustowości naszego łącza internetowego. Wyłączenie takiej rezerwy może zmniejszyć twój ping nawet o 5-10 ms.
Aby wyłączyć ową rezerwę należy uruchomić narzędzie “ZASADY GRUPY“. Uruchamiamy je następująco: Menu Start -> Uruchom, tam wpisujemy “gpedit.msc” następnie wciskamy “OK”. Na naszym ekranie ukaże się pożądane narzędzie.
Z menu po lewej stronie wybieramy “Szablony Administracyjne” następnie w głównym oknie wybieramy opcję “Sieci” potem “Harmonogram Pakietów QoS” i “Ogranicz Rezerwowalną Przepustowość“. Do naszej dyspozycji mamy teraz 3 pozycje: Nie Skonfigurowano, Włączone, Wyłączone. Wybieramy opcje “włączone” i w okienku “Limit Przepustowości” (%) ustawiamy na 0 ( zero ). Następnie klikamy “Zastosuj” i OK. Teraz już możemy zamknąć okno “Zasady Grupy“.
Zostaje nam teraz zrestartować komputer. Po zrestartowaniu cieszymy się pingami o 5-10 ms mniejszymi
Zwiekszenie ilosci FPS
Spis Tresci
1. Wstęp - FPS w counter-strike 1.6.
2. Tryb grafiki i jego wpływ na wydajność oraz jakość.
3. Sterowniki
4. Podmianki modeli zwiększających FPS.
5. (Ważne) Odświeżanie ekranu, synchronizacja pionowa, a komfort gry i fps.
6. Optymalne ustawienia karty graficznej.
7. Komendy zwiększające liczbę FPS.
8. System
a) Konfiguracja
b) Wykrywanie wirusów.
c) Usuwanie złośliwego oprogramowania.
d) Usuwanie ukrytych trojanów i botów.
e) Defragmentacja dysku.
d) Temperatury podzespołów.
9. Cs w oknie: czyli 10 fps więcej.
1. Wstęp - FPS w counter-strike 1.6.
FPS ( Frames Per Second, czyli klatki na sekundę) - wartość FPS określa nam szybkość generowania animacji. Im jest ona wyższa, tym lepiej. Aby animacja była płynna i nie wyglądała jak pokaz slajdów musimy mieć przynajmniej 30 FPS (klatek na sekundę) i nie może spadać poniżej, ponieważ oko ludzkie dostrzega średnio około 25-30 fps. W counter-strike 1.6 obraz jest płynny powyżej stałych 40fps, ale niestety ta wartość nie zapewnia nam do końca komfortowej gry, ponieważ w silniku HL1 na którym bazuje cs 1.6 przy wartościach poniżej 60 fps, w czasie strzelania z broni automatycznych takich jak Ak47 lub m4a1 celownik znacznie wolniej się kurczy co zwiększa rozrzut i utrudnia nam celowanie. Natomiast przy wartościach powyżej 100 fps nasza postać zaczyna chodzić wolniej, dlatego zalecaną wartością FPS dla graczy cs’a 1.6 zapewnijącą w pełni komfortową i płynną grę jest 70-100 FPS.
2. Tryb grafiki i jego wpływ na wydajność oraz jakość.
W counter-strike 1.6 są dostępne 3 tryby grafiki OPENGL, DIRECT3D oraz SOFTWARE, co one oznaczają i który jest najlepszy ?.
-SOFTWARE - Jest trybem wyświetlania który nie korzysta z akceleratora karty graficznej, przez to grafika jest bardzo postrzepiona i powolna. Ponadto grając w tym trybie mozna doswiadczyc ciekawych zachowań takich jak bron strzelajaca bez ustanku lub gracze poruszajacy sie skokowo. Granie w trybie Software jest gwarancja spowolnionego dzialania gry i jest zalecany wyłącznie na archaicznych komputerach (Nie polecam ustawiania tego trybu).
-DIRECT 3D - Tryb wyświetlania w którym wyświetlana grafika ma najlepszą jakość, ale niestety w silnik HL1 nie jest zbyt dobrze zoptymalizowany dla D3D i przy jego ustawieniu mamy mało FPS. ( Również nie polecam grania w tym trybie, chyba że wam nie działa OPENGL ).
-OPENGL - Jest to najlepszy tryb dla gier na silniku HL1 dający największą liczbę FPS przy zachowaniu dosyć dobrej grafiki. ( Zdecydowanie polecam ustawienie tego trybu ).
3. Sterowniki
Wybór dobrych sterowników do naszej karty graficznej również jest bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na jakość, płynność oraz stabilność gry. Jest kilka szkół mówiących jakie sterowniki najlepiej instalować. Osobiście twierdzę że najlepiej jest instalować sterowniki dołączone do karty przez producenta, ponieważ najczęściej były one tworzone z myślą o danym modelu karty i powinny pracować stabilnie. Niektórzy mówią, że najlepiej jest instalować najnowsze wersje sterowników od producenta, co w sumie nie jest głupim rozwiązaniem ponieważ niejednokrotnie nowsze i lepiej zoptymalizowane sterowniki potrafią przyspieszyć grę o kilka dobrych klatek, ale niestety mogą występować również problemy z kompatybilnością w przypadku starszych gier. Jeszcze inna grupa osób uważa iż najlepszym rozwiązaniem jest instalacja “modowanych” sterowników które tworzone są z zamiarem wyciśnięcia maksymalnej mocy z naszych kart graficznych, nieraz kosztem stabilności. Wybór najlepszej dla was opcji pozostawiam wam, poniżej podaje podstawowe wady i zalety każdego rozwiązania:
a. Instalacja sterowników od producenta karty.
Zalety:
+ Sterowniki powinny bezproblemowo współpracować z naszą kartą.
+ Wysoka stabilność i bezawaryjność w porównaniu do modowanych i nowszych sterowników.
Wady:
- Niejednokrotnie niższa wydajność od najnowszych oraz modowanych sterowników.
b. Instalacja najnowszych sterowników.
Zalety:
+ Wyższa wydajność w porównaniu do standardowych sterowników.
+ Lepsza współpraca z najnowszymi tytułami gier.
Wady:
- Zdarzają się sytuacje że nie współpracują ze starszymi grami.
- W przypadku wiekowych kart zdarzają się przypadki że najnowsze sterowniki nie działają poprawnie.
c. Instalacja modowanych sterowników.
Zalety:
+ Wyższa wydajność karty graficznej w systemie oraz grach.
+ Niejednokrotnie odblokowują ukryte możliwość w naszej karcie graficznej.
Wady:
- Obniżona stabilność systemu oraz gier.
- Zdarzają się sytuacje że nie współpracują z niektórymi grami.
Zastanawiacie się pewnie skąd pobrać te wszystkie sterowniki, poniżej podaję adresy stron.
Karty nVidia (G-FORCE)
Oryginalne sterowniki
Sterowniki modyfikowane
Starsze wersje sterowników dla systemu 2k/xp
Starsze wersje sterowników dla systemu 98/me
Pamiętaj:
1. Dla kart z serii MX (2MX, 4MX), nie instaluj wyższych wersji niż 4x.xx.
2. Dla kart z seri FX nie wgrywaj nowszych sterowników niż 66.93 lub ostatecznie 71.xx.
STEROWNIKI DO KART ATI (RADEON)
Oryginalne sterowniki
Sterowniki modyfikowane
4. Podmianki modeli zwiększających FPS.
Jednym ze sposobów zwiększenia liczby fps są podmianki modeli broni oraz postaci, które dzięki znacznie mniejszej szczegółowości zmniejszają obciążenie naszego systemu, co w efekcie daje nam wzrost FPS. Aby zainstalować modele High fps zastosuj się do poniższych kroków:
1) Pobierz High fps player models oraz high fps weapon models.
2) Wypakuj kolejno obydwa archiwa do katalogu cstrike lub cstrike_polish zależnie od twojej wersji językowej.
High fps models:
5. (Ważne) Odświeżanie ekranu, synchronizacja pionowa, a komfort gry i fps.
Ustawienie optymalnej częstotliwości odświeżania ekranu jest nadzwyczaj ważną sprawą dzięki której znacząco podnosimy komfort gry, jak również zwiększamy liczbę wyświetlanych FPS. Całe zagadnienie jest bardzo ważne i zostało dokładnie opisane tutaj poradniku dotyczącym częstotliwości odświerzania.
6. Optymalne ustawienia karty graficznej.
Antialiasing na 0 lub OFF
Anizotropic Filtering na 0 lub OFF
Image Setting na Performance
Force Mipmaps None
Filtrowanie anizotropowe: zależne od aplikacji [zaznaczone]
Smoothvision: wyłączone
Ustawienia tekstury: wysoka jakość
Poziom szczegółow minimapy: wysoka wydajność
domyślna głębia kolorów: 16bpp
użyj maks. 1MB pamięci systemowej dla tekstur w trybie PCI
7. Komendy zwiększające liczbę FPS.
gl_playermip 2 - Zmienia jakosc modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyspieszenie działania CS.
gl_max_size 64 - Ilość pamięci RAM przeznaczona na tekstury. Zwalnia trochę jakże cennych zasobów systemu.
gl_picmip 2 - Zmienia jakosc tekstur w OpenGL. Znacznie przyspiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę.
gl_smoothmodels 0 - Wyłacza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).
gl_cull 1 - Renderuje jedynie widoczne elementy.
gl_keeptjunctions 0 - Pokazuje niedokładnosci (szczeliny) w teksturach.
gl_max_size 128 - Ustala rozdzielczosc tekstur.
gl_texsort 0 128 - Wyłacza sortowanie textels.
gl_clear 0 - Zmienia jakosc tekstur.
gl_round_down 3 - Mniejsza jakosc tekstur.
gl_dither 1 - Włączanie rozmywania tekstur. Wygląda to nieco gorzej, ale gra działa szybciej.
gl_lightholes 0 - włącza światło w zakamarkach - 1-włącza; 0-wyłącza.
gl_palette_tex 1 - włącza paletę tekstur - 1-włącza; 0-wyłącza.
gl_spriteblend 1 - ustawia jakość krwi/zooma - 1-włączony; 2-wyłączony.
gl_ztrick 0 - Dla posiadaczy kart graficznych voodoo 1/2/3. Włączone przyspiesza działanie gry. Posiadacze nowszych kart graficznych powinni ustawić ten parametr na 0.
gl_texturemode GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST - tryb renderowania.
max_wallpuffs 0 - maksymalna ilosc wybuchow na scianie/sciennych wybuchow.
max_rubble 0 - maksymalna ilosci zwiru/kamieni w grze.
gl_lightholes 0 - wartość 0 daje więcej fps.
max_smokepuffs 0 - Ustala maksymalna ilosc ‘dymkow’ pojawiajacych się po uderzeniach kul.
max_shells 0 - Ustala maksymalna ilosc widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyspieszenie gry.
max_shells 0 - Nie wylatuja nam łuski przy strzelaniu.
fastsprites 1 - Zmienia jakosc dymu z granatow. Ustawienie na 1 zapewnia przyspieszenie grafiki, przy połprzezroczystym(!) dymie.
fps_max 100 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciażenie procesora.
mp_decals 1 - Maksymalna ilosc wyswietlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry.
hisound 0 - Zmniejsza jako dźwięku, jednoczesnie przyspieszajac działanie gry.
loadas8bit 1 Podobnie jak ‘hisound’ zmniejsza jakosc dźwięku (do 8bit).
bgmvolume 0 - Wyłacza CD Audio.
r_dynamic 1 - Włacza dynamiczne oswietlenie.
r_mirroralpha 0 - Wyłacza refleksje swiatła.
r_norefresh 0 - Nie odswieża konsoli oraz hud’a jesli nie ma takiej potrzeby.
cl_weather 0 - Wyłacza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku’zwinkern.
cl_himodels 0 - wyższa jakość modeli graczy - 1 wyższa - 0 niższa.
cl_dynamiclights 0 - wylacza dynamiczne swiatla.
cl_shadows 0 - cienie pod modelami graczy.
cl_minmodels 1 - Ładowanie i pokazywanie przez grę tylko 4 modeli postaci zamiast 10, dzięki czemu oszczędzane są fpsy.
cl_particlefx 0 - wylacza efekty takie jak plomien z lufy , odlamki , czesc dymow itp
cl_weather 0 - wyłącza efekty pogodowe.
cl_corpsestay 1 - Czas znikania leżących ciał. Ciała znikające szybciej zwalniają część zasobów komputera.
r_detailtextures 0 - Bardziej szczegółowe tekstury. Wyłączone pozwalają zaoszczędzić trochę RAMu.
r_detailtextures-supported 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.
r_mirroralpha 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.
r_mmx 1 - Wsparcie dla technologii MMX, każdy procesor posiada tą technologię, więc zalecane jest 1.
r_decals 1 - maksymalna ilość detali.
precache - więcej plików jest ładowanych przed wejściem na serwer, co odciąża komputer w czasie gry.
violence_ablood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.
violence_hblood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.
violence_agibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.
violence_hgibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.
s_reverb 0 - wyłączenie pogłosu.
voice_dsound 0 - pogorszenie jakości dźwięku voicecomm.
fastsprites 2 - Jakość sprite’ów, np. gazu z granatu dymnego czy eksplozji. Im mniejsza tym szybciej gra będzie chodzić.
d_spriteskip 2 - Pomijanie sprite’ów. Im więcej sprite’ów wyłączymy tym więcej zasobów komputera pozostanie wolnych.
hpk_maxsize 1 - Ilość miejsca w pamięci, którą zajmuje plik “custom.hpk”. Nie warto zaśmiecać RAMu prawie bezużytecznym plikiem.
mp_decals 1 - max ilość wyświetlanych logo i dziur.
cl_download_ingame 0 - wyłączenie ściągania niestandardowych log, dźwięków z gry.
8. System
Dobry stan i czystość systemu jest niezwykle istotnym czynnikiem wpływającym na komfort i jakość gry, dlatego staraj się utrzymać go w jak najlepszym stanie i nie zaśmiecać zbędnym oprogramowaniem. Myślę że najlepszym sposobem na nieprawidłowo działający system jest jego reinstalacja, ale często zdarzają się przypadki że nie możemy reinstalować systemu z różnych powodów, wtedy polecam skanowanie systemu pod kontem wykrycia antywirusów i innego złośliwego oprogramowania, które opisałem w dalszych punktach.
a) Konfiguracja
W tym kroku opiszę jak wyłączyć kilka zbędnych bajerów z windows’a XP, które odciążą wasz system operacyjny.
1. Wejdź do panelu sterowania, następnie kliknij na ikonę system.
2. Przejdź do zakładki “Zaawansowane” i w polu “Wydajność” kliknij na przycisk “ustawienia“.
3. Teraz przejdź do zakładki “efekty wizualne” i zaznacz opcję “Dostosuj do uzyskania najlepszej wydajności“, następnie zaznacz 3 opcje tak jak masz na screenie poniżej.
4. Kliknij na OK i przejdź z powrotem do właściwości systemu i wejdź tam do zakładki “zunge rausrzywracanie systemu” i zaznacz opcję “Wyłącz przywracanie systemu na wszystkich dyskach“, tak jak na screenie niżej, dzięki temu nie będą tworzone punkty przywracania systemu, dzięki czemu nasz system będzie mniej obciążony, ponieważ nie będzie zapisywać niepotrzebnych danych w czasie pracy.
5. Przejdź teraz do “Mój komputer” i wejdź kolejno w właściwości wszystkich dysków/partycji i w zakładce “ogólne” odznacz opcję “Zezwalaj na indeksowanie tego dysku, aby przyspieszyć wyszukiwanie plików” (screen niżej), dzięki temu nie będą na bieżąco indeksowane wszystkie pliki co powinno podnieść wydajność naszego systemu.
b) Wykrywanie wirusów.
Czysty system to bardzo istotna sprawa jeżeli chcemy wyciągnąć maksymalną liczbę fps z naszego komputera, dlatego najlepiej raz na jakiś czas przeskanować nasz komputer programem antywirusowym. Osobiście nie używam oprogramowania antywirusowego poniważ moim zdaniem niepotrzebnie obciąża system, dlatego polecam skorzystanie z skanerów antywirusowych online, które działają z poziomu przeglądarki i nie musimy instalować zbędnego oprogramowania w naszym systemie.
Skanery online:
MKS online
McAfee free scan
Panda active scan
Trend Micro online scaner
Symatec free virus scan
Panda active scan 2.0
BitDefender Online Scanner
c) Usuwanie złośliwego oprogramowania.
Często w czasie surfowania w internecie instalują się nam złośliwe programy uruchamiające się w czasie startu i zżerające cenne zasoby naszego systemu równocześnie spowalniając go. W takim wypadku najlepiej zainstalować aplikację dzięki której mamy możliwość usunięcia niechcianych programów. Tu z pomocą przychodzi nam program XP tools.
1. Po pobraniu programu uruchamiamy go i klikamy w lewej zakładce programu na “Maintain & Control” i następnie wybieramy “Manage Process“.
2. W oknie powinna nam się ukazać lista aktualnie działających (procesów) programów. Naszym zadaniem jest odszukanie złośliwych programów i wyłączenie ich, najczęściej noszą one nazwy w stylu “activate_crack”, “SpySheriff”, “Windows installer” i inne starające się upodobnić do pożytecznych procesów systemowych, są one również najczęściej w folderach systemowych np. c:/windows lub c:/windows32, ale i tak nie jest to regułą, naszym zadaniem jest odnalezienie tych procesów i wyłączenie ich poprzez wciśnięcie przycisku kill, lub remove file.
3. Teraz przechodzimy do zakładki “CleanUP & Optimize” i wybieramy “Organize StartUp“.
4. W tym oknie natomiast mamy procesy startujące wraz z startem naszego systemu operacyjnego, tutaj postępujemy podobnie jak w punkcie 2, czyli szukamy podejrzanych procesów i je “killujemy”.
d) Usuwanie ukrytych trojanów i botów.
Trojany i boty potrafią dosyć untensywnie obciążać nasze połączenie internetowe, aby je namierzyć pobierz program Active Ports, który ma za zadanie wskazywanie aplikacji która aktualnie korzysta z naszego połączenia internetowego, ponadto wyświetla nam takie dane jak port przez jaki się łączy dany program, jego lokalizację oraz numer IP z którym się łączy.
1. Przed uruchomieniem programu wyłącz wszystkie aplikacje korzystające z połączenia internetowego np. gg, skype, steam, torrenty itd.
2. Active Ports jest bardzo prostym programem, po uruchomieniu go, widzisz wszystkie procesy korzystające z naszego połączenia oraz informacje o nich. Naszym zadaniem jest odnalezienie podejrzanych procesów, które intensywnie korzystają z naszego połączenia internetowego.
3. Gdy odnajdziemy podejrzany proces zapisujemy sobie porty, adresy ip z których korzysta i blokujemy go w naszym firewall’u.
e) Defragmentacja dysku.
Gdy już jakiś czas temu reinstalowaliśmy system i mamy sporo plików na dysku, bardzo często pojawia się problem fragmentacji dysku twardego. Polega on na tym iż pliki są dzielone na mniejsze części i porozrzucane na całym dysku, co w efekcie potrafi znacząco spowalnić dysk twardy i jak wiadomo cały komputer. W takim wypadku możemy użyć standardowego windowsowego defragmentatora lub też użyć szybszego DefragMentora, który posiada dosyć prosty kreator i jest ogólnie prosty w obsłudze, więc chyba nie muszę specjalnie opisywać jego działania.
d) Temperatury podzespołów.
Zdarzają się sytuacje że poziom FPS w grze jest bardzo niestabilny lub zdecydowanie za niski dla danej konfiguracji, wtedy warto sprawdzić czy nic nam się nie przegrzewa, do tego celu użyjemy programu SpeedFan, który pokaże nam aktualne temperatury podzespołów oraz dodatkowo pozwoli nam na kontrolę nad pracą wiatraczków.
Gdy zainstalujemy i uruchomimy program, natychmiast pokaże się nam lista temperatur naszych podzespołów:
Jeżeli chodzi o to jaki powinien być dopuszalny poziom temperatury danego podzespołu to musimy to sprawdzić w instrukcji lub na stronie producenta danej części, ponieważ każdy podzespół ma inne specyfikacje, dla jednego 50 stopni C to dużo natomiast dla innego 60 stopni C może być niskim poziomem. W przypadku zbyt wysokich temperatur, przeczyść wiatraczki, sprawdź czy nie odstają od danego podzespołu lub ewentualnie wymień na nowe i wydajniejsze.
9. Cs w oknie: czyli 10 fps więcej.
Ciekawostką jest to iż uruchamiając CS’a w oknie widać zauważalny! wzrost liczby klatek na sekundę w grze. Sposób jest jest dosyć prosty i skuteczny.
1. Wchodzimy do counter-strike’a i w opcjach grafiki “Video“, zaznaczamy opcję “run in a window“, dzięki czemu cs będzie się nam uruchamiał w oknie.
2. Teraz mamy mamy mały dylemat, bo osoby z wyższą rozdzielczością w windowsie niż w cs będą miały malutkie okienko z grą co utrudnia celowanie, ale jest na to pewien sposób, możemy zainstalować program PowerStrip, dzięki któremu będziemy mogli przy pomocy wcześniej ustalonych bindów zmieniać rozdzielczość pulpitu, lub też możemy obejść się bez instalacji programu i przed uruchomieniem cs’a zmieniać rozdzielczość pulpitu na taką jaką mamy w counter-strike’u, dzięki czemu obraz z gry pokryje nam praktycznie cały monitor (pozostanie jedynie kawałek niebieskiego paska na górze) i nie będzie widać praktycznie żadnej różnicy w stosunku do cs’a odpalonego w wersji pełnoekranowej.
UWAGA: Pamiętaj że w przypadku gry w oknie będziesz miał taką samą częstotliwość ekranu jak na pulpicie więc najlepiej przed grą ustawić pożądaną częstotliwość w opcjach windows’a.
Strzelanie przez sciany na podstawowych mapach
Strzelanie przez ściane na de_dust2
www.youtube.com/watch?v=9L6cr6Rz_GI
De_train
www.youtube.com/watch?v=26e8caNv_0g
Jak ogarnac AK-47 ?
Swoją wędrówkę stosuj tak, żeby zawsze mieć czas na te funkcje, które są niezbędne do poprawnej gry z ak47.
hmmm... a więc widzisz przeciwnika/ów:
1)Zatrzymujesz się
2)oddajesz 2 strzały w głowę(niecelne?- to ćwicz, żeby były celne, jednak gość był sprytniejszy?)
3)zmieniasz pozycję
4)oddajesz 3 strzały w stronę przeciwnika(teraz musisz trafić, znowu się nie udało? Pewnie masz "drewno" w łapie)
5)chowamy się by ochłonąć po czym oddajemy rzut granatem ostrym
Cały zbieg zdarzeń nie może trwać więcej niż 8 SEKUND i pamietajcie o tym, że tą taktyke stosuję, gdy jestem W CT na bombsite A, a Terroryści wychodzą galą...
System bardzo dobry, lecz jest warunek...
Musisz być ogarniety z AK47...
nie ćwicz na pustych mapach... to strata czasu...
graj dużo z botami na poziomie: Normal ...
z następującymi opcjami :
New Game/CPU Player Options/Bots Join Game: Terrorist lub Counter Terrorist (nigdy Random)
Chodzi o to byśmy grali sami vs boty, gdy ogarniemy tą sztuke używając ak47 ... możemy czegokolwiek się uczyć... nie uczcie się odrazu opanowywać serii w sieci, bo sobie tylko obciachu narobicie. Opanujcie strzelanie na zasadzie: Idę>Stoję>Strzelam>Uciekamlächeln
Ak47 nie jest bronią do robienie "cyrków" seriami...
Piękno Kałacha to opanowanie- nic więcej lächeln
Noz w lewej rece reszta w prawej Trudne ? Z moim poradnikiem łatwe
Jak pewnie niektórzy pamiętają, za czasów Counter-Strike 1.5 nóż był w lewym ręku, natomiast pozostałe bronie w prawej. Wersja 1.6 nie oferuje już tego, ale można to w prosty sposób zmienić.
Jest kilka sposobów do osiągnięcia tego celu, lecz niektóre mają swoje wady.
I. Pierwszy sposób - najszybszy i najłatwiejszy, lecz posiadający sporo mankamentów.
Używamy do niego jednej komendy.
cl_lw 0
Nóż mamy w lewej resztę w prawej, ale… do tego zmienia nam się recoil, wydłuża się znacznie czas od momentu wciśnięcia klawisza aż do chwili kiedy zaczynamy strzelać, możliwe zawieszania się animacji ognia z lufy. Komendę tę można jedynie próbować stosować przy grze przez LAN. W innym wypadku odradzam!
II. Drugi sposób - Krótki skrypt który wklejamy do configa.
bind "1" "slot1; cl_righthand 1"
bind "2" "slot2; cl_righthand 1"
bind "3" "slot3; cl_righthand 0"
bind "4" "slot4; cl_righthand 1"
bind "5" "slot5; cl_righthand 1"
bind "6" "slot6; cl_righthand 1"
bind "7" "slot7; cl_righthand 1"
bind "8" "slot8; cl_righthand 1"
bind "9" "slot9; cl_righthand 1"
Teraz wady. Działa jedynie w przypadku gdy zmieniamy bronie za pomocą przycisków 1,2,3 itd. Jeśli zmienimy broń scrollem, lub klawiszem “last used weapon” zmiana może nie zadziałać i np. możemy zostać z bronią w lewym ręku.
de_inferno
www.youtube.com/watch?v=MNk00ycBTX4
de_nuke
www.youtube.com/watch?v=zMZ52Bh5xiw
Prosze o ocenianie mojego poradniczka
_________________
W Counter Strike jest masa broni, takich samych jak w naszym normalnym świecie Mozna je kupic za pieniadze za zwyciestwo, badz zabitych rywali.
Może byś chociaż źródła podał? Bo Twój poradnik to nie jest ;|
Poradnik skradziony z cs-guide.
+ warn i kosz.